„Ak sa to raz zastaví, už sa to nikdy nepohne. Nebudú na to peniaze,“ vraví rušňovodič na trenčianskoteplickej železničke Pavol Rybár. „Hrozí veľké riziko rozkradnutia. Je tu veľa železa a poznáme množstvo prípadov, ako niektorí občania narábajú s takýmito zdrojmi. Veľmi ťažko sa to potom zase rozbehne,“ myslí si aj primátor Trenčianskych Teplíc Štefan Škultéty.
Budúcnosť trate je neistá. Železničná spoločnosť Slovensko ju síce zaradila do pripravovanej redukcie, ale napokon ju nezapísala do zoznamu, ktorý predložila vláde. „Do redukcie, ktorú schválila vláda, nie je táto trať zahrnutá, pretože o ňu prejavil záujem subjekt, ktorý by ju chcel prevádzkovať. Situácia ešte stále nie je rozhodnutá,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Alexander Buzinkay.
Trenčianskoteplickú „električku“ by mohla zachrániť nezisková organizácia Čiernohronská železnica, ktorá už 20 rokov prevádzkuje úzkorozchodnú železnicu v Čiernom Balogu.
„Vieme železnicu organizačne a technicky zvládnuť, ale celé to stojí a padá na tom, akým spôsobom ju bude možné financovať. V súčasnosti pripravujeme model prevzatia a vybavujeme potrebné úradné povolenia,“ vraví Aleš Bílek, riaditeľ Čiernohronskej železnice.
Podľa optimistických predpokladov by počas letnej turistickej sezóny mohla Čiernohronská železnica prevziať aj trať kúpeľného vláčika. Dovtedy ju bude ďalej prevádzkovať Železničná spoločnosť Slovensko.
„Počet spojov sa pravdepodobne zredukuje, ale zatiaľ nevieme o koľko, lebo o tom sa stále rokuje,“ dodal Buzinkay. Nový grafikon železničnej dopravy začne platiť už od 1. mája.