V úsekoch, kde je v jednom smere premávka vedená v dvoch pruhoch, sa v pravom pruhu zníži rýchlosť na 70 kilometrov za hodinu. Pôvodne bola v celom úseku deväťdesiatka, vodiči sa však tvárili, že jazdia po diaľnici. „Rýchlosť sa v pravom jazdnom pruhu obmedzí na sedemdesiatku, aby tí, čo chcú obiehať a predbiehať kamióny, aby ich mohli predbehnúť plynule a bez porušenia predpisov a bez toho, aby ohrozili seba a ostatných účastníkov premávky,“ potvrdil šéf Krajského úradu pre cestnú dopravu v Žiline Ján Barienčík.
Aby sa zabránilo častým a nebezpečným čelným zrážkam, po letnej úprave cestári protismery v opravovanom 10-kilometrovom úseku oddelili mechanickými zábranami. Niektoré teraz musia odstrániť, aby každých 100 metrov bol voľný 20-metrový úsek bez deliacej prekážky. „Aby sa tadiaľ záchranárske vozidlá, prípadne vozidlá, ktoré musia obchádzať kolíznu situáciu, plynulejšie dostali,“ uviedol zástupca krajského šéfa žilinskej polície Ivan Špánik. Zníženie rýchlosti a preriedenie stredových zábran by mali cestári vyriešiť už v najbližších dňoch.
Cesta medzi Žilinou a Martinom je jednou z najnebezpečnejších na Slovensku, denne tadiaľ prejde 40-tisíc vozidiel. Keď sa v úseku stane havária, ostatní vodiči čakajú v kolónach, pretože obchádzková trasa neexistuje. Po zmene na trojpruh sa jazdné pásy zúžili, zmizli krajnice. „Dosť vodičov sa na tento ťah sťažuje. Zmenu na trojpruh neschvaľujem ani v Strečne, ani pri Bratislave, pretože chýba odstavný pruh, problémy a zdržanie sú, aj keď cestu po napadaní snehu pluhujú,“ myslí si vodič Vratislav Zavadil.