Divízia BMW M stvorila najrýchlejší pick-up

BMW sa asi darí viac ako dobre. Inak by si mníchovská automobilka asi len ťažko našla čas na kontroverzný experiment najrýchlejšieho pikapu všetkých čias.

31.05.2011 18:18
BMW Foto:
BMW
debata

Pick-up je určený austrálskemu publiku, kde sú úžitkové verzie bežných osobných áut miestnou špecialitou. To, čo však stvorili v BMW, je skutočný extrém. Prvý mníchovský pikap je totiž odvodený priamo z najvýkonnejšieho BMW M3. Prišiel o zadné sedadlá aj zadnú časť kabíny. Tu sídli nákladný priestor obložený hliníkovými panelmi, do ktorého sa zmestí napríklad aj 20 golfových bagov. A že to myslia s úžitkovými vlastnosťami tohto solitéru vážne, potvrdzuje užitočná hmotnosť až 450 kg a navyše ťažné zariadenie.

Posádka si pritom môže užívať zážitok z jazdy v kabriolete. Dvojmiestny interiér pikapu M3 má totiž odnímateľný strešný panel „targa“ a dvere bezrámovú konštrukciu okien. Riadiť toto čudo musí byť poriadna zábava. Veď pod prednou kapotou tróni štvorlitrový 8-valec s výkonom 309 kW a pritom je pikap ešte o 50 kg ľahší v porovnaní s „bežnou“ em-trojkou. Bez strechy dokonca až o 70, čo zodpovedá hmotnosti jedného člena posádky. M3 tak dosahuje aj napriek horšej aerodynamike neuveriteľnú maximálku 309 km/h, čo ho automaticky katapultuje na post najrýchlejšieho pikapu všetkých čias.

Bohužiaľ, BMW ani jej divízia M, kde pikap vznikol, neplánujú sériovú výrobu. To napriek tomu, že celé vozidlo prešlo homologizačnými skúškami. Ktovie, možno sa však dočkáme civilnejších verzií určených pre austrálsky trh.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Články podľa značiek