Prieskum Focus: Voľby by vyhral Smer, v parlamente by bolo sedem strán

Ak by boli parlamentné voľby už tento víkend, zvíťazil by Smer s 36,3 percentami voličských hlasov. V parlamente by tak obsadili 66 kresiel.

04.02.2016 20:17
debata (25)

Vyplýva to z prieskumu, ktorý robila od 22. až 31. januára 2016 Agentúra Focus pre TV Markíza. Prieskum robili na vzorke 1 009 respondentov, ktorá bola reprezentatívna pre dospelú populáciu SR z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, národnosti, veľkostných kategórií sídiel a krajského členenia.

odkaz
volby-pravda.sk-568x70

Respondentov sa agentúra pýtala: „V marcových parlamentných voľbách bude kandidovať 23 politických strán a hnutí. Teraz si, prosím, predstavte, že by sa parlamentné voľby konali už tento víkend. Ktorej strane alebo hnutiu by ste dali svoj hlas?“

Na voľbách by sa zúčastnilo 75,7 percenta opýtaných, 11,3 percenta opýtaných by voliť nešlo, 13 percent odpovedalo, že nevie, či by išlo voliť.

Na druhom mieste by podľa výsledkov prieskumu skončila strana Sieť so ziskom 13 percent hlasov a v parlamente by mala 23 poslancov. Nasledujú Most-Híd so ziskom 7,7 percenta (14 kresiel) a SNS s podporou 7,3 percenta (13 kresiel).

Do parlamentu by sa dostali aj strany KDH (7,1 % a 13 kresiel), OĽaNO-NOVA (6,4 % a 11 kresiel) a SaS (5,5 % a 10 kresiel). Pred bránami parlamentu by zostali strany SMK (3,8 %), Sme rodina – Boris Kollár so ziskom 3,7 % hlasov, Kotleba – Ľudová strana Naše Slovensko (2,2 %), SDKÚ (1,7 %), Šanca (1,6 %) a SKOK, ktorý by volilo 1,4 percenta respondentov.

Poslancov v parlamente by nemala ani strana TIP, ktorú by podľa prieskumu volilo 0,8 percenta opýtaných, do parlamentu by sa nedostali ani strany KSS (0,7 %), Strana zelených Slovenska (0,3 %), DS – Ľudo Kaník (0,1 %), SMS (0,1 %), MKDA-MKDSZ (0,1 %), Koalícia spoločne za Slovensko (0,1 %), Priama demokracia (0,1 %). Strany VZOR a Odvaha – Veľká národná a proruská koalícia nezískali v prieskume ani jednu desatinu percenta.

25 debata chyba
Viac na túto tému: #Markíza #parlamentné voľby #volebný prieskum #agentúra Focus