„Momentálne prebieha povoľovacie konanie. Určite to bude schválené, lebo to je plánovaná údržba,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Stanislav Jurikovič. Práce na moste by sa mali rozbehnúť začiatkom augusta a potrvajú približne tri týždne, dodal.
Prístavný most patrí k najcitlivejším miestam dopravy v hlavnom meste. Počas dopravnej špičky v tomto úseku stoja motoristi bežne v kolónach. Aj drobná havária na moste dokáže výrazne skomplikovať prejazd mestom.
Prevažná väčšina plánovaných prác sa podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka bude realizovať zospodu mosta. Pravý jazdný pás smerom z Petržalky do Ružinova nimi nebude dotknutý, s čiastočnými obmedzeniami však motoristi musia počítať v opačnom smere. „Dôjde k zníženiu rýchlosti, nie k zníženiu počtu jazdných pruhov,“ priblížil Jánošík. Dočasne môže byť uzatvorený jeden pruh, aj to len v noci počas inštalácie prekrytia miesta prác vyvýšenou plošinou, doplnil.
NDS v súčasnosti pracuje aj na rozšírení diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Po ukončení prác by ešte tento rok mali mať vodiči k dispozícii tri užšie pruhy v každom smere. Na Prístavnom moste, ktorý je po vjazde do Bratislavy pokračovaním D1, sa tiež zvažovala dostavba ďalších pruhov. „Statické posudky, ktoré boli k tomuto účelu vypracované, to neodporúčajú,“ tvrdil Jurikovič. Od zámeru rozšíriť vozovku na moste o ďalšie pruhy už podľa Jánošíka upustila po rokovaniach s ministerstvom aj NDS.
Oprava najvyťaženejšieho z piatich bratislavských mostov cez Dunaj, ktorým prejde v pracovný deň okolo 100.000 vozidiel, skúšala trpezlivosť šoférov aj vlani v lete. Uzávierky na Prístavnom moste spôsobovali v meste rozsiahle dopravné zápchy.
Konštrukčným častiam a ďalším prvkom Prístavného mosta sa vzhľadom na jeho vek (25 rokov) končí postupne životnosť.
To si podľa Jánošíka vyžaduje zvýšenú potrebu opráv nutných pre udržanie bezpečnosti, plynulosti a rýchlosti premávky. Hlavné mesto pre zlý technický stav pred časom vylúčilo premávku na Starom moste, po ktorom jazdia iba autobusy mestskej hromadnej dopravy.