Juhokórejská spoločnosť Asiana Airlines pripustila, že jej pilot riadiaci osudný stroj nemá potrebné skúsenosti s týmto typom stroja a pristával s ním v San Franciscu prvýkrát.
Štyridsaťšesťročný juhokórejský pilot má za sebou celkovo vyše 9000 letových hodín, ale pilotoval len 43 hodín Boeing 777, ktorý patrí k najväčším dopravným lietadlám na svete. „Je pravda, že (pilot) bol (v čase havárie) v zácviku na Boeing 777,“ pripustila hovorkyňa spoločnosti Asiana Airlines, ktorej zničený stroj patril. Dohliadal vraj na neho skúsený inštruktor, ktorý letel ako vedľajší pilot.
Spoločnosť tiež odmietla domnienku, že by katastrofu zapríčinila technická porucha lietadla. Poukázala pritom na to, že posádka ani záznamové zariadenie pred pádom žiadny nedostatok neuviedli a že podľa vyšetrovateľov sa piloti snažili zvýšiť rýchlosť príliš neskoro, čím zadok stroja prudko narazil do zeme. Americkí vyšetrovatelia ale mienia oficiálne upresniť príčinu nešťastia až po skončení svojej práce, ktorá podľa nich potrvá viac dní.
Obrovské lietadlo začalo po páde horieť. Miestne komentáre označujú za „malý zázrak“, že z 307 ľudí na palube ich prežilo 305, že viac než tretina z nich nemusela byť hospitalizovaná a že bol len malý počet veľmi vážne zranených osôb.