Práve Amazon pritom býva označovaný za príčinu úbytku klasických predajní kníh. Zákazníci si v novom kníhkupectve môžu nakúpiť knihy za rovnaké ceny ako na internetových stránkach spoločnosti.
„Využili sme dvadsaťročné skúsenosti z internetového predaja kníh na vybudovanie obchodu, ktorý spája výhody klasického i internetového nakupovania,“ uviedla viceprezidentka podniku Jennifer Castová.
Ponuka kníhkupectiev sa má riadiť hodnotením a predajom kníh na internetových stránkach Amazonu. Návštevníci si tiež môžu vyskúšať a kúpiť rôzne zariadenia spoločnosti Amazon, napríklad elektronickú čítačku kníh Kindle. „Dúfame, že to nebude naše jediné kníhkupectvo. To sa však ešte uvidí,“ povedala Castová denníku Seattle Times.
Amazon v septembri oficiálne otvoril distribučné centrum pri Prahe v Česku. Do roku 2018 v tomto centre nájde prácu 2000 stálych a 3000 sezónnych zamestnancov. Ďalšie distribučné centrum malo vzniknúť v Brne, po prieťahoch mesta ohľadom zmeny územného plánu sa ale developer nakoniec rozhodol od zámeru odstúpiť. Distribučné strediská má Amazon aj v Poľsku.