Pribudnúť má aj nová mobilná aplikácia. „Slovenská pošta v zmysle stratégie Pošta 2020 už spustila pre svojich zákazníkov niekoľko zlepšení,“ povedala Eva Rovenská, hovorkyňa Slovenskej pošty. Stratégia Pošta 2020 je zameraná na zefektívnenie procesov, konkurencieschopnosť postavenia spoločnosti na trhu práce a modernizáciu služieb pre zákazníkov.
Od októbra minulého roku zasiela pošta úradné zásielky zákazníkom prostredníctvom centrálneho doručovania. Od novembra 2018 môžu zákazníci zaplatiť faktúry v pobočkách pomocou systému „Pay by Square“. Ten umožňuje zaplatenie faktúry prostredníctvom QR kódu. Rovenská zároveň dodala, že od decembra minulého roku si na vybraných IOM poštách zákazníci vedia vybaviť osvedčenie listinných dokumentov zaručenou konverziou, teda zákazník získa úradne overenú kópiu dokumentov použiteľnú na právne účely.
Zefektívniť prevádzku pošty a prispieť k zlepšeniu hospodárenia má najmä zoštíhlenie manažmentu a počtu administratívnych zamestnancov. Upravené boli aj tarify za spracovanie úhrady dokladov SIPO.
„Poplatok za spracovanie úhrady dokladu SIPO bude navýšený priemerne o 0,46 eura, čo predstavuje pre bežného zákazníka mesačný nárast o 0,7 percenta,“ dodala Rovenská. Napriek tejto úprave budú ceny za spracovanie úhrady dokladov SIPO podľa nej stále nižšie v porovnaní s výškou poplatkov najväčších bánk a na priemernej úrovni poplatkov Českej pošty. Týmito krokmi a už zavedenými službami a produktmi plánuje Slovenská pošta získať strategické milióny eur, ktoré chce investovať do ďalšej modernizácie.