Sieť diaľnic sa rozrastá

- inzercia - Kvalitné dopravné prepojenie západného a východného Slovenska diaľnicami a cestami I. triedy je stále veľkou výzvou. Nové cesty, či železnice predstavujú nové pracovné príležitosti a rozvoj aj odľahlejších častí Slovenska v podobe prílevu investícií a zvýšenia životnej úrovne. Za posledné štyri roky vláda začala s výstavbou takmer 270 km diaľnic a rýchlostných ciest. Je to o 50 kilometrov viac, než vláda deklarovala v programovom vyhlásení. V máji bude otvorený severný úsek Sverepec – Vrtižer, na jeseň ďalší úsek východnej D1 Studenec – Behárovce. V hre sú aj ďalšie projekty financované súkromnými investormi.

15.03.2010 08:06
Stavba diaľnice
Výstavba diaľnice
debata

Jednou z najdôležitejších a najočakávanejších stavieb v oblasti cestnej dopravy je nepochybne diaľničný úsek severnej D1 Sverepec – Vrtižer. D1 je chrbtovou kosťou slovenskej cestnej siete a tvorí hlavnú dopravnú cestu medzi Bratislavou a severnými a východnými regiónmi. Úsek Sverepec – Vrtižer je však dôležitou súčasťou európskej cesty E 50, ktorá prechádza územím Slovenska v trase Trenčín – Žilina – Poprad – Prešov – Košice – Užhorod. Súčasne sa stane plnohodnotným úsekom európskeho ťahu E 75 v trase Žilina – Bratislava a článkom transeurópskej magistrály TEM/ sever – juh.

Obojstranná dvojprúdová časť D1 s celkovou dĺžkou 9,595 km významným spôsobom odľahčí premávku v centre Považskej Bystrice. V súčasnosti prebiehajú práce na výstavbe diaľničného úseku s dominantnou mestskou estakádou podľa plánu. Robotníci nedávno spojili jednotlivé pylóny na mestskej estakáde, teraz čakajú na priaznivejšie počasie, aby mohli pristúpiť k položeniu asfaltu. Termín otvorenia diaľnice, ktorý bol pôvodne plánovaný na jeseň tohto roka, sa tak presunie už na máj.

Tento stavebne náročný projekt, ktorý bude stáť 342 315 785 EUR, je spolufinancovaný z európskych fondov v rámci Operačného programu doprava, ktorého riadiacim orgánom je Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Avšak tento projekt nie je jediným, ktorý bol spolufinancovaný z eurofondov. V novembri tohto roka bude v rámci OPD odovzdaný ďalší úsek D1 Studenec – Behárovce, ktorý je pokračovaním existujúcej diaľnice vedúcej k tunelu Branisko. Európska únia schválila na tento projekt až 85%-né krytie z Kohézneho fondu.

Viac informacii na mdpt-opd.sk.

debata chyba