Rozbitú a popraskanú cestu, na ktorej sa uvoľňujú panely, obchádzajú osobné autá, diaľkové autobusy aj kamióny cez susedné dediny – Benice, Moškovec, Jazernicu a Malý Čepčín. Obchádzka im trasu predĺži o približne štyri kilometre, no vzhľadom na zlý stav cesty ju využíva čoraz viac šoférov.
„Za posledné dva roky je to až neúmerný nárast. Cesta pritom nebola stavaná na takú záťaž, ide popri rodinných domoch. Už sme to pripomienkovali, je to nebezpečné pre deti aj starších ľudí, mnohí vodiči jazdia rýchlo a nezodpovedne. Uvažujeme, že urobíme prieskum, koľko vlastne nákladných a osobných áut cez deň cez našu obec prejde,“ hovorí starostka Malého Čepčína Elena Schererová.
Stav cesty, ktorú v Turci volajú aj betónka alebo panelka, sa každým rokom zhoršuje. Zničené a popraskané miesta sa len látajú asfaltom. Napriek tomu patrí medzi úseky, ktoré sú spoplatnené mýtom. Cesta z betónových panelov sa stavala pred päťdesiatimi rokmi a pri prípadnom konflikte mala slúžiť ako vojenská cesta pre tanky.
„Betónka je v takom katastrofickom stave, že neviete, kedy sa vám uvoľní betónový panel a minimálne prídete o nápravu, tlmiče alebo si zlomíte čapy,“ dáva za pravdu nespokojným vodičom primátor Turčianskych Teplíc Michal Sygút.
„Cesta je strašne rozbitá, od Turčianskych Teplíc po Mošovce sú samé výtlky. Nedávno cestu aj opravovali, ale len taký kúsok, veľmi to nepomohlo, treba opraviť celý úsek,“ myslí si vodič Róbert Dorica z Turčianskych Teplíc. O nutnej oprave cesty sa hovorí už dlhšie, kvalitnejšiu cestu ešte v roku 2006 sľuboval vtedajší minister dopravy Pavol Prokopovič.
Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest potvrdila, že cesta sa rekonštruovať bude. Nepôjde však o celý 15-kilometrový úsek, ale o úsek dlhý 4,3 kilometra od Turčianskych Teplíc, časť Diviaky, po Mošovce. „Rekonštrukcia cesty I/65 spočíva v nahradení existujúcej panelovej vozovky novou konštrukciou vozovky,“ povedala Fedorová. Na stavbu už je vydané územné rozhodnutie, práce by sa mali začať v roku 2014 a potrvajú dva roky.