Turisti si užijú Bratislavu ešte viac. Čo ponúkne nová mestská karta?

Turistická karta Bratislava City Card funguje už desiaty rok, teraz prichádza s novým dizajnom a spoluprácou s Bratislavskou integrovanou dopravou. Návštevníkom hlavného mesta chce ponúknuť možnosť využiť ešte viac zliav a cestovať výhodnejšie a jednoduchšie.

11.04.2016 17:30
Bratislava City Card, Bratislava, Foto: ,
Ku karte dostanú návštevníci Bratislavy aj informačné brožúrky v troch jazykoch.
debata (9)

„Karta je veľmi úspešná, v tomto roku slávi desiate výročie a pri tejto príležitosti sme okrem rozšírenia ponuky partnerských produktov zvolili aj nový vizuál. Karta zahŕňa 66 partnerov, ktorí ponúkajú viac ako 110 zliav až do výšky 50 percent,“ informovala Alžbeta Melicherová z Bratislavskej organizácie cestovného ruchu (BTB). Oproti minulým rokom sa ponuka zľavnených atrakcií takmer zdvojnásobila. Turisti majú okrem zliav do múzeí, pamiatok, reštaurácií a rôznych zážitkových aktivít k dispozícii napríklad aj pešiu prehliadku mesta v troch jazykoch zdarma.

„Cieľom je nasmerovať návštevníkov tam, kde si my myslíme, že je kvalita poskytovaných služieb najatraktívnejšia a najzaujímavejšia, kartou dokážeme návštevníka nasmerovať do našich múzeí, galérií či napríklad zoologickej záhrady,“ upresnila Melicherová. Okrem atrakcií Bratislavy ponúka karta aj niektoré z Trnavy, Skalice či Dolného Rakúska a Burgenlandu.

Niektoré zľavy s Bratislava City Card

  • Múzeá a galérie – 20 až 50 %
  • Danubiana Meulensteen Art Museum – 20 %
  • Koncerty klasickej hudby – 10 až 33 %
  • Zážitkové plavby po Dunaji – 10 až 20 %
  • Reštaurácie a pivovary – 10 až 20 %
  • Kaviarne, cukrárne – 10 až 15 %
  • Zoologická záhrada – 4 eurá
  • Plavárne a kúpaliská – 10 %
  • Požičovňa bicyklov a áut – 15 až 20 %
  • Ubytovanie – 10 %
  • Hrad Červený Kameň, Častá – 15 %

Spolupráca s IDS je zatiaľ v zárodku

Mestskú kartu si môžu návštevníci kúpiť s jednodňovou, dvojdňovou alebo trojdňovou platnosťou za 12, 14 alebo 16 eur. V cene je zahrnuté neobmedzené cestovanie, avšak zatiaľ len na území Bratislavy v zónach 100 a 101. „Aktuálne pracujeme na tom, aby sme túto možnosť rozšírili do celého regiónu. Integrovaný systém je relatívne zložitý systém, ktorého rozvoj a rozširovanie ponuky si vyžaduje spoluprácu viacerých partnerov,“ uviedol Marián Rovenský zo spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava.

Platnosť karty začína plynúť dňom jej vystavenia a jej držiteľ môže na území Bratislavy využívať služby troch prepravcov – Dopravného podniku Bratislava, Slovak lines a Železničnej spoločnosti Slovensko. Výnimkou nie sú ani nočné spoje a v cene karty je zahrnutá aj jedna príručná batožina. V prípade kontroly revízorom, vodičom či sprievodcom je potrebné preukázať sa platnou kartou a dokladom totožnosti. Karta je totiž neprenosná.

Vďaka IDS má karta odbremeniť návštevníkov od zháňania a cvakania lístkov. Problémom však zostáva neprehľadnosť jednotlivých spojov, ktorá robí problém aj obyvateľom Bratislavy. „BID zatiaľ neponúka vlastný produkt jednotného vyhľadávania všetkých dopravcov, cestujúci musia využívať tie existujúce. Pracujeme však na tom, aby bol aj jeden spoločný pod hlavičkou IDS,“ povedal Rovenský. Kedy bude takáto služba k dispozícii, zatiaľ nie je jasné. „O termínoch by som nerád hovoril, ale pracujeme na tom,“ dodal Rovenský.

IDS má turistom cestovanie uľahčiť, zatiaľ však... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
MHD, autobus, dôchodca IDS má turistom cestovanie uľahčiť, zatiaľ však neponúka jednotný vyhľadávač spojov.

Kartu chcú vylepšovať

Napriek tomu, že karta už prešla desaťročným vývojom, podľa BTB je stále na čom pracovať. Oproti podobným kartám iných európskych miest táto zatiaľ neponúka napríklad zľavnené cestovanie pre študentov či deti. „So zľavami je to náročné, pretože musíme garantovať kvalitu partnerov, ktorí ich poskytujú. Bratislava City Card je už teraz najlacnejšou zo všetkých európskych kariet, ale, samozrejme, máme ďalšie plány. Jedným z nich by mohlo byť aj zvýhodnenie študentov,“ uviedla Melicherová.

Nedostatkom je tiež dostupnosť len v kamenných predajných miestach – v pobočkách Turistického informačného centra, Zákazníckeho centra ZSSK a niektorých hoteloch a cestovných kanceláriách. „Online predaj je hlavným zadaním pre ďalšie obdobie, tento rok sa nám to ešte nepodarilo,“ dodala Melicherová. Jednou z tohtoročných inovácií karty bolo podľa nej tiež zakúpenie štatistického softvéru, ktorý umožní vypracovanie akéhosi prieskumu. Predajca karty bude môcť prostredníctvom dotazníka zistiť, akí ľudia kartu kupujú, z akých krajín pochádzajú či o akú ponuku turistických produktov majú záujem.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #Bratislava City Card