„Používateľ musí mať 18 rokov a zároveň byť držiteľom preukazu skupiny AM. Dojazd na jedno nabitie je 65 kilometrov bez emisií, maximálna rýchlosť skútra 45 km/h a nabíjací čas 7 hodín. Motocykel je dvojmiestny a nechýba na ňom aj USB zásuvka na prípadné dobíjanie mobilného telefónu. Spolu so skútrom je používateľom zapožičaná aj prilba a nabíjací kábel pre bežnú zásuvku, ktoré sú v boxe skútra,“ informoval Igor Kolla, generálny riaditeľ spoločnosti Antik, ktorá službu prevádzkuje.
Systém požičiavania funguje na rovnakom princípe ako používanie bicyklov. Pomocou aplikácie si záujemca skúter odomkne, vyberie prilbu a jazdí. Po ukončení jazdy prilbu odloží a cez aplikáciu ukončí jazdu, čím sa skúter opäť uzamkne.
Depozit je určený na 80 eur, cena za minútu jazdy je 15 centov. Zadarmo možno jazdu ukončiť kdekoľvek v meste, no batéria musí byť nabitá nad 80 percent. Okrem toho existujú aj Zóny ukončenia v meste, no s poplatkom od 2 eur.
Spoločnosť vybudovala základnú sieť nabíjačiek, zatiaľ ich je v meste sedem, pričom na každom mieste je možné nabiť až tri motorky. Do budúcnosti by malo byť v Košiciach viac ako 50 takýchto bodov.
„Motorku si záujemca požičia ľahko pomocou mapy v aplikácii a jazdu môže ukončiť kdekoľvek na hraniciach mesta,“ doplnil Kolla.
Spoločnosť Antik už má skúsenosti s bikesharingom, ktorý po Košiciach už funguje aj v Poprade, Trebišove a Moldave nad Bodvou. Len v Košiciach zaznamenávajú denne 2000 jázd, najviac sa bicykle využívajú počas pracovných dní. Do desať percent jázd sa realizuje v nočných hodinách.