Iba týždeň staré fotografie ukazujú, ako z beznádejne rozlámanej cesty ostali len potrhané kusy asfaltu na mase hliny v rôznych výškových úrovniach. Na aktuálnych záberoch toho istého miesta už novotou žiariaca hladká čierna vozovka nabáda k ničím nerušenej jazde.
Svet verí, že sa Japonsko napriek mnohomiliardovým škodám a viac ako 20 000 obetiam prírodnej katastrofy čoskoro opäť postaví na nohy a nová cesta v Ibaraki má teraz túto dôveru podporiť. Japonci sa vrátili do práce už deň po zemetrasení a v zasiahnutej oblasti sa znovu otvárajú obchody.
Niektorí Európania môžu japonský prístup k veci len obdivovať. Slováci si na pomalé tempo výstavby diaľníc už zvykli, rýchla nebýva ani obnova poškodených komunikácií. Rozbitú a popraskanú cestu medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami napríklad plánujú cestári začať opravovať až v roku 2014, v Slovenských Ďarmotách v okrese Veľký Krtíš majú síce cestu „ako ementál“, no župa jej opravu stále odsúva. O kvalitne odvedenej práci nepresvedčili slovenských vodičov cestári ani na diaľničnom úseku D1 Jablonov – Studenec a Studenec – Behárovce. Krátko po tom, ako ho v júni 2010 odovzdali do užívania, vznikli na ceste prvé deformácie a výtlky.
Rýchlejšie však nepracujú ani cestári v susednom Česku. Keď pražiace slnko vlani v júli vytvorilo v blízkosti českého mesta Bor v okrese Tachov nebezpečnú vypuklinu na 122. kilometri diaľnice D5, komunikácia bola v jednom smere šesť týždňov neprejazdná. Stavbári museli vybúrať 15 metrov poškodených betónových dosiek.