Odrezanie 36-metrovej časti trvalo celý piatok a časť noci na sobotu. Podarilo sa oddeliť konštrukciu s váhou 1 000 ton širokú 18 metrov. Ďalších desať hodín bolo potrebných na to, aby bol tento segment spustený na zem, do hĺbky 48 metrov. Posúval sa zhruba rýchlosťou piatich metrov za hodinu, pričom popoludní prácu spomaľoval vietor.
Tento ťažký úsek vozovky bude využitý na vyvažovanie pri demontáži ostatných častí vozovky. Piliere potom zničia dynamitom.
Celá demontáž má trvať najmenej šesť mesiacov. Pracuje na nej 60 ľudí, ktorí sa striedajú tak, aby demontáž pokračovala nepretržite.
Morandiho most v Janove, postavený v polovici 60. rokov minulého storočia a pomenovaný po svojom autorovi Riccardovi Morandim, stál na frekventovanej diaľničnej trase a spájal vnútrozemie s talianskou i francúzskou riviérou. Jeho časť sa zrútila vlani 14. augusta a z výšky spadli tri desiatky áut vrátane českého kamióna, ktorého vodič nehodu prežil. Štyridsať tri ľudí pri nešťastí zomrelo.
Vláda teraz sľubuje, že nový viadukt bude v prevádzke už v apríli budúceho roka. Má to byť stavba z ocele a betónu, navrhnutá Talianom Renzom Pianom.