Vianočná rasistická polievka

Vianočnú polievku pre chudobných s bravčovým mäsom rozdáva v prístave v juhofrancúzskom Nice miesnta krajne pravicová skupina. Stánok s polievkou, ktorú nemôžu jesť ani židia ani moslimovia, však priťahuje bezdomovcov i protestujúcich.

22.12.2005 17:33
debata

Medzi týmto stánkom a katolíckou charitou, ktorá pred kostolom rozlieva zeleninovú polievku, hliadkujú policajti. Šéf malej ultranacionalis­tickej skupiny Dominique Lescure v stredu odmietol, že by jeho pokrm mal vylučovať židov alebo moslimov, hoci ju označuje za „vlasteneckú polievku“.

"Neviem prečo by som nemohol dávať bravčové, ktoré vždy hralo dôležitú úlohu v kuchyni mojej zeme, do tradičnej polievky, akú chcem rozdávať.

„Nikoho nevylučujem,“ kričal na skupinku protestujúcich pri živej výmene názorov. Pokiaľ príde moslim, tak ho obslúžim, ale skutočnými chudobnými sú naši ľudia.„
Zástupca starostu Nice Noël Ayraud tvrdí, že nemôže s kontroverznou charitou nič robiť. "Servírovať polievku s bravčovým nie je zločin,“ povedal.

Nacionalistická krajná pravica má vo Francúzsku rad stúpencov, ktorí sa cítia byť ohrození Európskou úniou, globalizáciou a piatimi miliónmi moslimov žijúcich fo Francúzsku. Šéf krajnej pravicovej Národnej fronty Jean-Marie Le Pen sa v roku 2002 dostal do druhého kola prezidentských volieb. Podľa protestujúcich je skupina servírujúca polievku s bravčovým rasistická. „Je to čistá diskriminácia. Hovoria ľuďom, čo nejedia bravčové – môžete si zostať v kartónových krabiciach a hladovať,“ vzrušene argumentovala ľavicová aktivistka Teresa Mafeisová. Katolícky kňaz pri zeleninovej polievke obe strany ukľudňoval. „Toto nie je miesto pre politiku alebo nesváry,“ povedal kňaz Patrick Brizore.

Keď začiatkom decembra Lescure svoju vývarovňu otvoril, uviedol vo vyhlásení, že chce pomáhať „našim menej šťastným porkvným bratom… v dobe, keď stúpa čierna demografická vlna a zbedačovanie spôsobené voľným trhom“.
Jeho extrémistická skupina sa volá Soulidarieta, v miestnom dialekte „solidarita“ a jej heslom je „Najskôr naši, potom ostatní“.

debata chyba