V čom spočívajú kontroly takýchto stavieb? Čo konkrétne sa sleduje?
Pri pravidelných prehliadkach sa zväčša vizuálne kontroluje stav mostnej konštrukcie.
Dajú sa tak odhaliť všetky nedostatky?
Príčina straty únosnosti môže byť aj bez prejavu na vonkajšej konštrukcii mosta a nemusí byť vizuálnou prehliadkou vždy odhalená.
Kedy sa most vyhodnotí ako nebezpečný a je z neho vylúčená doprava?
V prípade, že je v rámci pravidelných prehliadok na mostnom objekte zistená porucha, ktorá by mohla mať za dôsledok jeho haváriu, je takýto most preradený do havarijného stavu. Doprava na ňom je úplne vylúčená až do času, keď trvá dočasná alebo trvalá úprava, ktorá umožňuje jeho používanie v plnom prevádzkovom stave. Dočasnou úpravou môže byť aj podoprenie mosta pomocou dočasnej podpernej konštrukcie, kým nie je zabezpečená jeho celková trvalá sanácia. Tá si spravidla vyžaduje komplexnú projektovú prípravu a dlhšiu dobu realizácie.
Most je dlhý viac ako sedem metrov. Aké následky by mohol mať jeho zosuv v čase, keď by tadiaľ prechádzal vlak?
Ak by sa most zrútil priamo pri prejazde vlakovej súpravy, mohli by byť dôsledky tejto udalosti priam kritické.