Časť z nich sú repatrianti, ktorí sa vrátili na Slovensko od sobotného večera, a ostatní prešli do domácej izolácie zo štátnych zariadení.
Ako spresnil IT technik permanentného krízového štábu Ján Bučkuliak, ešte stále vychytávajú technické chyby. Zatľa stále platí, že mobilný telefón musí mať operačný systém Android. Dôležité je, aby išlo o novšiu verziu, pretože v starších aplikácia nevie pracovať.
Ak má telefón pri spustení aplikácie slabšiu baterku, telefón, a teda ani samotná aplikácia nefungujú. „Takisto ak si niekto necháva fóliu na prednej kamere, môže to byť problém pri identifikácii tváre. Málo miesta v mobilnom telefóne, slabý signál môžu spôsobiť chybu,“ vysvetlil Bučkuliak.
Zdôraznil, že je veľmi dôležité čo najpresnejšie určiť miesto pobytu počas karantény. „Pracujeme na tom, aby sme dali všetkým repatriantom možnosť ešte raz potvrdiť miesto, kde strávia karanténu. Chceme vyčistiť aj registrácie, pri ktorých majitelia telefónov urobili chybu nedopatrením,“ spresnil Bučkuliak.
Podľa doterajších zistení až 96 percent ľudí, ktorí chceli využiť tzv. smart karanténu, ju aj využili. Problémy alebo chyby sa vyskytli len v štyroch percentách prípadov. V takom prípade museli ísť ľudia do povinnej karantény v štátnom zariadení.