Slota vidí za leteckou katastrofou nekvalitnú technickú starostlivosť o lietadlo. „Takú skutočne trápnu chybu nemohol pilot spraviť len tak,“ vyhlásil Slota pre TA3.
Televízia už skôr informovala, že väčšinu technických zásahov do lietadla An-24 urobilo ministerstvo obrany bez vedomia ukrajinského výrobcu. Prokuratúra sa však týmito skutočnosťami nezaoberala. „Takéto veľmi náročné opravy, na ktorých závisí život desiatok ľudí, odborníkov, vojakov atď. by mali robiť špecializované firmy a nie firmy, ktoré dostávajú zákazky po známosti, a tak to potom aj skončí,“ povedal Slota, ktorý je presvedčený, že technická úroveň týchto firiem nie je dostatočná.
Podľa stanoviska ukrajinskej firmy Antonov, ktoré má TA3 k dispozícii, práce na havarovanom lietadle sprostredkovala slovenská firma Aeroprogres. Tá tvrdenia Slotu odmietla. Stanovisko ministerstva obrany televízia necitovala.
Predseda SNS nechce v tejto veci podniknúť žiadne kroky, keďže sa celá záležitosť môže týkať jeho partnerov.
Havária vojenského špeciálu sa stala vlani 19. januára pri severomaďarskej obci Hejce len niekoľko kilometrov od slovenskej hranice. Obeťami nešťastia boli prevažne vojaci vracajúci z kosovskej misie. Haváriu prežil jediný vojak nadporučík Martin Farkaš.