Okrem toho žiadajú presunúť výber dane z motorových vozidiel zo samosprávnych krajov na štát, znížiť ju a výnos z nej účelovo viazať na opravy a údržbu ciest, kompenzovať zvýšené náklady autodopravy profesijnou vratkou spotrebnej dane z minerálnych palív a podpísať zmluvu o spolupráci medzi UNAS a ministerstvom dopravy.
Dopravcovia dávajú vláde čas do 15. februára, aby s nimi o týchto štyroch požiadavkách rokovala, inak sú pripravení na nátlakové akcie, aké uskutočnili začiatkom minulého roka.
„Nikto z nás občanov Slovenskej republiky a členov UNAS nemá dôvod byť spokojný s neúmernou záťažou autodopravy na Slovensku. Nikto z nás nepozná oficiálne stanovisko slovenskej vlády k výberu mýta a k pochybnému tendru, ktorý skončil v cyperských rukách,“ uvádza UNAS v uznesení ako dôvod štrajkovej pohotovosti. Konkurenčné združenie Česmad nie je podľa UNAS združením dopravcov, inak by sa dnes nemusel naprávať stav v cestnej doprave. „Je neprípustný profit spoločnosti SkyToll, Česmadu a ďalších jednotlivcov na náš úkor,“ uzatvára UNAS uznesenie.