Televízia na hokeji zarobila

Slovenská televízia je po skončení majstrovstiev sveta v hokeji spokojná. Zisky z reklamy počas domáceho šampionátu boli vyššie ako pri majstrovstvách v minulých rokoch.

17.05.2011 06:00 , aktualizované: 12:00
hokej, fanúšikovia, obrazovka Foto: ,
Časť fanúšikov sledovala hokejové prenosy na veľkoplošných obrazovkách v centrách viacerých miest.
debata

Percento vysielacieho času, ktoré sa môže zaplniť reklamou, sa jej podarilo využiť takmer stopercentne.

„Komerčne úspešné boli zápasy základnej skupiny, potom zápasy od štvrťfinále až po nedeľňajšie finálové zápasy. Celkovo sme dosiahli výsledok najlepší za posledné štyri roky,“ uviedol Ľubor Košút z Media RTVS, dcérskej spoločnosti pre predaj reklamného času.

Najviac reklamy predala STV na Jednotke, kde šli hlavné zápasy. Jindřich Bardon z agentúry Median si myslí, že Slovenskej televízii pomohla Česká, keď zápasy dávala výhradne na športovom okruhu ČT4 Sport. Košút nesúhlasí. „V porovnaní s minulosťou len malé percento divákov sledovalo prenosy na ČT1 alebo ČT2, takže podľa nás to veľký význam nemalo,“ povedal.

Košút verí, že RTVS sa čoskoro dostane k dátam sledovanosti a majstrovstvá bude môcť spätne analyzovať. Ako už Pravda minulý týždeň informovala, televízia v súčasnosti sledovanosť píplmetrami nemeria, vo februári prestala brať dáta pre príliš vysokú sumu, ktorou do merania prispievala.

„Dúfam, že sa situácia vyrieši čo najskôr tak, aby sme sa k dátam dostali a mohli ich normálne používať v obchodnom styku s komerčnou klientelou. Dáta nám, samozrejme, chýbajú, bez ich dostupnosti nie sme schopní reálne plniť naše očakávania v oblasti komerčných tržieb,“ povedal.

Podpredseda Rady RTVS Andrej Miklánek upozornil, že vedenie RTVS nepovažovalo píplmetre za zbytočné, suma, ktorú platilo, však bola v porovnaní so súkromnými televíziami a ich ziskami z reklamy „nereálne vysoká“. „Bol to obyčajný obchodný spor,“ hovorí Miklánek.

Teraz by RTVS chcelo získať výhodnejšie poplatky, ale aj dáta za obdobie, keď údaje z píplmetrov nebrala. Prieskum sledovanosti majstrovstiev, ktorý si dala verejnoprávna televízia urobiť v agentúre Median, podľa Miklánka potvrdil slabú stránku píplmetrov. „Píplmetre merajú, koľko ľudí sa na program pozerá doma. Špeciálne pri športe však ľudia sledujú prenosy vonku,“ uviedol. Podľa prieskumu počas týchto majstrovstiev bolo takých 14 percent opýtaných.

RTVS sa už pripravuje na ďalšie hokejové majstrovstvá v Štokholme a Helsinkách. Stanislav Štefánik z Trojky potvrdil, že v Bratislave rokujú vysielatelia vrátane RTVS o detailoch ďalších hokejových súbojov.

Športová Trojka v posledný júnový deň vysielanie skončí. Úspora na prevádzkových nákladoch a licenciách by mala dosiahnuť milión eur. Riaditeľka RTVS Miloslava Zemková pripúšťa, že by sa Trojka o pár rokov mohla vrátiť, už však nie ako čisto športový kanál.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba