Turistov prišlo na hokej vyše 100-tisíc

Hokejové majstrovstvá nesklamali výsledkom len slovenských hokejistov, ale aj niektorých prevádzkovateľov hotelov či reštaurácií. Mnohí podnikatelia očakávali vyšší nápor turistov a fanúšikov.

17.05.2011 14:35
Fanúšikovia Fínska Foto:
Celkovo sa na zápasy predalo takmer 320-tisíc lístkov.
debata

„Tak ako sme všetci sklamaní zo športového "úspechu“ hokejistov, tak sú aj podnikatelia, hoteliéri či prevádzkovatelia reštaurácií rozčarovaní nízkym záujmom zákazníkov," bilancoval situáciu Stanislav Macko zo Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr.

Na konečné počty turistov, ktorí na Slovensko počas hokejového sviatku zavítali, si ešte musíme počkať. Podľa predbežných odhadov odborníkov však neprišla ani polovica z plánovaného počtu 300-tisíc turistov. Predpoklady vravia o 115– až 120-tisíc ľuďoch.

Podľa Macka je za nízkym záujmom neskorý štart propagácie majstrovstiev. „Keď dostane štát úlohu usporiadať majstrovstvá sveta, hneď na druhý deň by mal rozbehnúť reklamu vo všetkých krajinách, kde sa o takýto šport ľudia zaujímajú,“ povedal Macko. Štart propagácie vlani v lete bol podľa neho oneskorený. Rovnako „o päť minút dvanásť“ sa spúšťala reklama aj priamo v Bratislave. „Mesto nežilo hokejom,“ doplnil Macko.

Hoteliérom podľa Jozefa Bendžalu zo Zväzu hotelov a reštaurácií pomohlo trochu aj to, že slovenský tím sa do záverečných bojov nedostal. „Do hlavného mesta tak pricestovalo viac cudzincov,“ dodal Bendžala. Očakávania však boli vyššie, najmä pred šampionátom. Vtedy mnohí majitelia hotelov zdvihli ceny aj o 20 až 30 percent. Neskôr, keď svoje zariadenia nedokázali zaplniť, ubytovanie ponúkli aj lacnejšie.  Peter Jakušík z Bratislavskej hotelovej asociácie tvrdí, že nakoniec bola časť hotelierov spokojná. „Niektorí dosiahli obsadenosť aj 80 až 90 percent,“ dodal.

V prípade reštaurácií však bola situácia slabšia. „Tu zohralo výraznejšiu úlohu vypadnutie Slovákov. Veľké percento návštevníkov by tvorili domáci hostia,“ vysvetlil Bendžala. Celkovo sa na zápasy predalo takmer 320-tisíc lístkov. Usporiadatelia pôvodne očakávali predaj vyše 340-tisíc lístkov. Aj napriek tomu tvrdia, že sú s majstrovstvami spokojní.

Väčší nápor cestujúcich očakávali Želez­nice. Tie vypravili počas šampionátu tri mimoriadne vlaky, ktoré ani neboli riadne obsadené. Väčšina, napríklad českí hostia, sa na šampionát dopra­vila autami. Viac turistov zo Škandinávie či z Ruska však pomohlo bratislavskému letisku. V hlavnom meste pristáli desiatky lietadiel nad rámec letového poriadku. Spokojnosť s majstrovstva­mi vysloví pravdepodobne aj spoločnosť Heineken, fanú­šikovia si pivo dožičili.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba