Literárny fond definitívne prišiel o Budmerice, kaštieľ má iného nájomcu

Ministerstvo kultúry našlo nájomcu kaštieľa Budmerice. Kaštieľ, ktorý vyše polstoročie využívali umelci a koncom mája v ňom vypršala nájomná zmluva Literárnemu fondu, prenajme Centrálna servisná organizácia Ministerstva kultúry SR občianskemu združeniu Dilema reprezentovanému Milanom Resutíkom. Podľa rezortu kultúry tak, "kaštieľ v Budmericiach bude naďalej slúžiť umelcom". Informovala o tom hovorkyňa ministerstva Eva Chudinová.

20.06.2011 18:03
Budmerický kaštieľ Foto: ,
Budmerický kaštieľ.

V poradí druhé osobitné ponukové konanie na prenájom kaštieľa v Budmericiach vyhodnotila Centrálna servisná organizácia ministerstva v pondelok.

Do osobitného ponukového konania sa zapojili dvaja záujemcovia, z ktorých jeden – občianske združenie Dilema, reprezentované Milanom Resutíkom – splnilo zákonom stanovené podmienky. Druhý záujemca Literárny fond opätovne podmienky nesplnil, informovala Chudinová.

„Občianske združenie Dilema ponúklo nájom za štvorcový meter stavby 18,50 eura na rok a za štvorcový meter pozemku 0,13 eura za rok. V celkovej sume ponuka ročne predstavuje 87 712,95 eura, pričom minimálne nájomné stanovené zo zákona na základe znaleckého posudku bolo ročne 86 744,24 eura,“ uviedla ďalej v tlačovej správe hovorkyňa ministerstva.

„Minister kultúry Daniel Krajcer má záujem, aby kaštieľ využívala čo najširšia umelecká obec a preto si pozval predstaviteľov oboch subjektov – OZ Dilema a Literárneho fondu a navrhol im spoluprácu tak, aby kaštieľ slúžil na tvorivé pobyty aj pre umelcov, ktorých reprezentuje Literárny fond. Obe strany prezentovali ochotu rokovať o takejto spolupráci.“

Ako sa dodáva v tlačovej správe, ministerstvo kultúry podpíše zmluvu s novým nájomcom pravdepodobne k 1. augustu tohto roka. Ministerstvo zároveň chce, aby park pri kaštieli v súlade s dodržiavaním verejného poriadku slúžil celoročne aj verejnosti.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba