Informačné linky ministerstva zdravotníctva fungujú bez problémov

Telefónna informačná linka ministerstva zdravotníctva, ktorú rezort zriadil pre pacientov pre napätú situáciu, funguje bez problémov. Agentúre SITA sa na linku podarilo dovolať na druhýkrát, pričom prvýkrát bolo obsadené.

01.12.2011 15:57
debata

„Ľudia volajú od rána nepretržite, a to už tretí deň,“ povedala pre agentúru SITA operátorka linky. Dodala, že väčšina telefonátov je všeobecná a ľudia sa len potrebujú s niekým porozprávať o vzniknutej situácii.

„Niektorým stačí to, že sa nám vyrozprávajú a my ich upokojíme,“ uviedla. V prípade, že niekto prostredníctvom linky podá konkrétny podnet, rieši to Sekcia zdravia ministerstva zdravotníctva. Niektorí volajúci sa podľa operátorky sťažujú priamo na šéfa Lekárskeho odborového združenia (LOZ) Mariana Kollára, ktorý na štvrtkovej tlačovej LOZ besede povedal, že informačné linky nefungujú.

Na prvýkrát sa nám podarilo dovolať aj na linku Fakultnej nemocnice s poliklinikou Žilina. „Nemám problémy. Blokujete však linku, aj momentálne sa k nám snaží niekto dovolať,“ uviedla operátorka nemocnice. Dodala, že len vo štvrtok riešili už 70 telefonátov. V Detskej fakultnej nemocnici s poliklinikou Bratislava je to rovnaké. „Volajúcich informujeme o tom, že každé dieťa bude ošetrené. Pokiaľ volajú kvôli plánovaným operáciám, prepájame priamo na konkrétne oddelenie,“ uviedla operátorka nemocnice.

Ministerstvo zdravotníctva informačné linky zriadilo v spolupráci so všetkými nemocnicami, v ktorých lekári podali výpovede. HOTLINE linka je v každej nemocnici dostupná 24 hodín denne. Linky fungujú od stredy od 12:00. Pacienti sa môžu priamo v konkrétnej nemocnici informovať o stave svojej plánovanej operácie, o vývoji situácie a zabezpečení poskytovania zdravotnej starostlivosti. Posilnené sú aj linky Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby 155.

debata chyba