Ako povedal, v niektorých krajinách, napríklad v susednom Rakúsku, sa vodič s prvým udeleným vodičským oprávnením musí zúčastniť ďalšieho vzdelávania, v rámci ktorého je veľká pozornosť venovaná psychologickej príprave a zvládnutiu prvkov „defenzívnej jazdy“. „Ich zvládnutím sa učí predvídať nebezpečné situácie, správne ich vyhodnotiť a reagovať na ne,“ povedal.
Zároveň by sa mala podľa Hamara začať venovať pozornosť reálnemu zlepšovaniu informovanosti vodiča v konkrétnom čase, teda v priebehu jazdy z vonkajšieho dopravného prostredia, najmä z dopravných značiek s premenlivou symbolikou a dopravných zariadení. „Predovšetkým však z vnútorného dopravného prostredia, teda z navigačných alebo informačných zariadení priamo vo vozidle vodiča,“ povedal.
Podľa evidencie dopravných nehôd sa vodiči s vodičským oprávnením do päť rokov podieľajú na dopravných nehodách takmer 30 percentami, pričom z celkového počtu vodičov tvoria približne 10 percent.
„Práve tejto skupine vodičov je potrebné venovať ďalšiu pozornosť aj po udelení vodičského oprávnenia vysvetľovaním a učením správnej techniky jazdy a závažnosťou spoločenských dôsledkov, ktoré nastanú po dopravnej nehode, ak sa stala s následkom na živote a zdraví,“ zdôraznil šéf dopravnej polície. Podľa neho v samotnej autoškole sa naučia vodiči len základy jazdy. „Bezpečne jazdiť sa vlastne učíme celý život, tak ako všetko,“ dodal.