Nad Borovského odchodom stále visia otázniky

Dôvody odchodu generálneho riaditeľa televízie JOJ Františka Borovského zostávajú pred verejnosťou naďalej neznáme. Televízia zmenu vo vedení nijako nekomentuje a ticho zostáva aj samotný Borovský.

23.02.2014 10:00
debata (4)

Z rozhodnutia majiteľov sú prekvapení aj mediálni analytici, ktorí poukazujú na dobré čísla spoločnosti.

„Keď sa na pôsobenie pána Borovského pozeráme z pohľadu finančného, ale aj z pohľadu budovania inštitúcie, tak bez ohľadu na kvalitu sú jeho výsledky nesporné, to sa nedá odškriepiť,“ komentuje zmeny prezident Mediálneho inštitútu Andrej Zmeček. Dodáva, že v pozadí výmeny riaditeľa vidí skôr niečo zložitejšie ako neúspech nejakého formátu. „Je pravda, že Borovský išiel vždy na hranu, čo sa týka vkusu diváka aj typu súbojov v pozadí,“ mieni.

Vlastník televíznej skupiny JOJ Richard Flimel sa v piatok nechcel k zmenám na poste šéfa televízie vracať. Vo štvrtkovom vyhlásení pre médiá len uviedol, že je Borovskému vďačný za upevnenie povedomia celej skupiny JOJ Group na trhu a poďakoval mu za prácu v televízii. Podľa informácií Pravdy nebol odchod Borovského až taký náhly, ako sa predpokladalo.

Nový generálny riaditeľ JOJ Group Marcel Grega.... Foto: TV JOJ
Marcel Grega, JOJ Nový generálny riaditeľ JOJ Group Marcel Grega. Nahradil vo funkcii Františka Borovského.

JOJ má za sebou viaceré neúspechy. U divákov nepochodila s nosným projektom jesennej štruktúry VyVolení – Dom snov, ktorú po nízkej sledovanosti v porovnaní s konkurenčnou Farmou odsunula na nočný vysielací čas. Podobne sa sklamaním skončil aj pôvodný seriál Klan, ktorý JOJ odsunula na Plus. „V celkovom meradle si myslím, že neúspech podobných projektov by nemal byť dôvod na výmenu riaditeľa,“ mieni Zmeček.

Televízia JOJ patrí podľa monitoringu TNS Slovakia už dlhodobo k najúspešnejším médiám z pohľadu získanej reklamy. V minulom roku jej mala spomedzi všetkých televízií najviac a odvysielala až 26,7 percenta všetkej televíznej reklamy. Podobne dobre na tom bola aj televízia Plus z rovnakej skupiny, ktorá skončila pred Markízou na druhom mieste s 20,3-percentným podielom. JOJ bola dokonca viackrát pokutovaná Radou pre vysielanie a retransmisiu za prekračovanie reklamných limitov. Stabilné miesto má JOJ aj z pohľadu sledovanosti, kde si drží druhú pozíciu z pohľadu trhového podielu.

Borovský pôsobil v JOJ-ke s prestávkami od jej vzniku. V pozícii riaditeľa bol od mája 2010. Od štvrtka ho nahradil doterajší výkonný a finančný riaditeľ Slovenskej produkčnej Marcel Grega.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #televízia JOJ #František Borovský