Podľa jeho tvrdení je percento HDP investované do školstva podpriemerné v rámci EÚ a mzda učiteľa je napriek zvyšovaniu stále nízka na to, aby do školstva prichádzali najlepší mladí ľudia. Školstvo je podľa Sebelédiho vládam roky ľahostajné a vnímajú ho ako obrovské bremeno, do ktorého by sa patrilo konečne zainvestovať a to nielen cez eurofondy.
Slovenskému školstvu podľa Sebelédiho neprospieva ani štruktúra školského systému s premnoženými vysokými a strednými školami. „Negatívom je aj benevolencia pri hodnotení žiakov na všetkých stupňoch a rastúci mobbing a bossing na školách. Ten pramení práve z poddimenzovaného financovania a obáv o vlastné miesto, nekvalitného vzdelania pedagogických pracovníkov a preťaženosti učiteľov,“ tvrdí Sebelédi.
Ako krok vpred za rok 2014 pritom vníma zmenu zákona, ktorá od nového roku neumožní riaditeľom škôl zamestnávať učiteľov na dobu určitú a posielať ich cez prázdniny na úrady práce.