Markíza dostala pokutu, reklamy predlžovala nad povolený rozsah

Rada pre vysielanie a retransmisiu potrestala pokutou 10-tisíc eur vysielateľa Televízie Markíza. Dôvodom je porušenie pravidiel o vysielacom reklamnom čase.

10.03.2015 20:35
debata (11)

Televízia vlani v júli propagovala koncert Richarda Müllera a skupiny Fragile. Podľa licenčnej rady spoty naplnili definíciu reklamy, a preto Markíza v 28 prípadoch navýšila celkový povolený 12-minútový časový rozsah reklamy vždy o približne 30 sekúnd. O výsledkoch zasadnutia rady informoval riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš.

Rada udelila tisíceurovú sankciu spoločnosti UPC za to, že v isté dni poskytovala vysielanie niektorých českých TV staníc bez súhlasu pôvodných vysielateľov. Sankciu tisíc eur dostala aj televízia JOJ za to, že v augustovej sponzorovanej relácii Dobré ráno pozitívne prezentovali ponuky kaviarní Štúr a Rannô Ptáča. Podľa rady tak išlo o priamu podporu predaja služby spoločnosti Štúr, s.r.o. Rada tiež na svojom rokovaní upozornila na porušenie zákona vysielateľa TV8. Dôvodom bolo, že vo formáte Erotik kvíz show zadanie na obrazovke počas hry nekorešpondovalo s odpoveďou, ktorú v závere hry moderátorka označila za správnu.

Licenčná rada začala tiež viaceré správne konania. Napríklad voči Markíze za nesprávne označenie vekovej prístupnosti niektorých relácií. Správne konanie začali aj voči vysielateľovi JOJ PLUS za možné porušenie pravidiel o čestnosti a slušnosti reklamy a telenákupu. Správne konanie začali aj voči vysielateľovi Rádia SiTy. Dôvodom je možné porušenia zákona v súvislosti s tým, že v novembri 2014 odvysielali v rámci bloku Popoludnie v meste komunikát Nemusí sa nám to páčiť, nemusíme ich mať radi, ale sú tu a majú svoj názor. Ten svojím obsahom a spôsobom spracovania mohol podľa rady propagovať násilie a otvorenou formou podnecovať nenávisť na základe viery a náboženstva.

11 debata chyba
Viac na túto tému: #pokuty #médiá #Rada pre vysielanie a retransmisiu