Proti sa postavilo najmä Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS), ktoré návrh odmietlo. Obyvatelia obcí, cez ktoré prechádzajú cesty prvej triedy návrh ostro kritizovali a na niektorých miestach zvažovali protestné akcie. Novela zákona má vstúpiť do účinnosti od 1. januára budúceho roka. Hovorca ZMOS-u Michal Kaliňák sa k pripomienkovaniu návrhu novely odmietol vyjadriť a odkázal denník Pravda na ministerstvo vnútra. "Keďže ZMOS podľa našich informácií nepristúpil v tejto veci na kompromis, trváme na ponechaní súčasného stavu v zákone,“ uvádza Michaela Paulenová z ministerstva vnútra. Kamióny teda po cestách prvej triedy a diaľniciach v nedeľu budú môcť jazdiť až od 22.00 večer. Ráno im to zákon tak ako teraz nedovolí.
"Združenie Česmad Slovakia tak vyzýva vládu SR a ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, aby už ďalej nepokračovalo s výstavbou diaľnic a rýchlostných komunikácií. Načo je vlastne potrebné ich stavať, keď na nich nakoniec nemôžeme jazdiť,“ reagovalo na najnovší stav vo svojom vyhlásení združenie Česmad, ktorého členmi sú autodopravcovia. Združenie zároveň poukazuje na Česko, kde nákladná doprava môže jazdiť v nedeľu až do 13. hodiny.
Česmad navyše nevidí ako riešenie presmerovanie nákladnej dopravy na železnicu. "Na Slovensko prichádza nový veľký investor. Ťažko môžeme tvrdiť, že nákladné vozidlá by v tomto prípade mohli byť nahradené vlakmi. V dopravnom systéme "just in time“ alebo "door to door“ sa práve kamióny v podstate stavajú skladmi na kolesách a sú nezastupiteľným článkom výrobného procesu,“ dodáva hovorca Česmadu Andrej Fekete.