Tie im zabezpečujú spojenie so svetom. Nie všetci vodiči rešpektujú zníženia rýchlosti, ktoré na medzinárodnom ťahu začali platiť po otvorení mostov.
Náhradnú trasu do Vrania tvoria dve provizórne oceľové mostné konštrukcie, pre každý jazdný smer jedna. Mosty sú v časti Brodno pripojené na frekventovanú cestu medzi Žilinou a Českom. Vodiči však upozorňujú na nebezpečné situácie, ktoré tu vznikajú od zriadenia dočasnej križovatky. Povolená rýchlosť sa z 90 znížila na 70 a 50 km/h.
„Je veľmi dobré, že sú mosty už sprejazdnené, pretože to bolo potrebné. Rýchlosť je znížená, ale bolo by dobré, aby to tam policajti aj kontrolovali a merali, kým si vodiči na to zvyknú. Niektorí zo zvyku tadiaľ stále jazdia deväťdesiatkou. Tiež by bolo dobré, keby značky zvýraznili,“ hovorí Žilinčan Lukáš.
Hovorca mesta Žilina Pavol Čorba uviedol, že mesto požiada políciu, aby v problematickom úseku robili častejšie kontroly.
Mosty sú len dočasným riešením a v prevádzke budú dva roky, kým sa skončí výstavba diaľničného úseku Strážov – Žilina – Brodno. Jediná prístupová cesta do žilinskej časti Vranie sa na viacerých úsekoch zosúva a posun zaznamenali merania geotechnikov aj v úseku cesty, ponad ktorú sa stavia diaľnica D3 a má sa raziť východný portál tunela Považský Chlmec. Územie treba stabilizovať, pretože prejazd ťažkých vozidiel zo stavby by mohol zosuv ešte zhoršiť.
Ďalší zosuv, ktorý nesúvisí s výstavbou diaľnice, monitorujú aj o kúsok ďalej v obývanej časti Vrania. Mesto so zabezpečením svahu, ktorý ohrozoval rodinné domy, už začalo. Pre zosuvy bola ešte v lete vyhlásená mimoriadna situácia.