Informáciu priniesol spravodajský portál teraz.sk. „Myslím si, že ak príde takýto pľuvanec zo strany pošahancov, tak je našou povinnosťou na takýto pľuvanec odpovedať jedným stanoviskom: Je to nezmysel, je to klamstvo, sú to výmysly, lebo inú alternatívu nemajú a odkázať príslušných pánov, ak majú niečo, nech sa obrátia na príslušné orgány činné v trestnom konaní. Nebudeme však živiť témy pošahancov ďalšími a ďalšími vyjadreniami. Nevidím absolútne žiadny dôvod v tomto okamihu, podľa informácií, ktoré mám k dispozícii, na vyvodzovanie nejakej politickej zodpovednosti,“ dodal Fico.
Matovič, spolu s blogerkou a poslankyňou zastupiteľstva bratislavského Starého Mesta Veronikou Remišovou a predsedom mimoparlamentnej strany NOVA Danielom Lipšicom v pondelok (9.11.) upozornili, že zmluva medzi VV a súkromnou firmou Ponton City je prakticky nevypovedateľná a údajný limit 25 miliónov eur v nej nie je uvedený.
Zvyšovanie ceny prepravy podľa ceny lodnej nafty môže zmluvu predražiť o ďalšie desiatky miliónov eur.
Cena prepravy za 15 rokov prevádzky kompy dosiahne podľa Matoviča a Remišovej 51,38 milióna eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Cena je tak podľa nich o desiatky miliónov eur vyššia ako bol limit vo verejnom obstarávaní na úrovni 25 miliónov eur bez DPH.
Podvod podľa nich spočíva v cestovnom poriadku kompy, pretože v zmluve je uvedená frekvencia prepravy 19-krát denne. Od 1. júla 2015 však kompa začala premávať podľa iného cestovného poriadku s frekvenciou 35-krát denne, čo spôsobilo nárast ceny.
„Pána Matoviča vnímame ako patologického klamára. Všetko, čo v poslednej dobe povedal, bola lož, nebola pravda, respektíve vyjadrenia nevedel dokázať,“ reagoval na tieto tvrdenia šéf VV Ladislav Lazár.
Podľa neho je kompa v súčasnosti v skúšobnej prevádzke a frekvencia jej premávky sa riadi požiadavkami starostov dotknutých obcí. „To, že teraz kompa jazdí 35-krát denne som si nevymyslel ja. To bola požiadavka obcí,“ poznamenal v pondelok Lazár.