Trvanie sanácie odhaduje MŽP na osem mesiacov vrátane dvojmesačnej časovej rezervy na nepredvídateľné faktory, ukončiť by ju mali do konca mája budúceho roka. Verejné obstarávanie sa uskutoční v tomto roku, no vzhľadom na dĺžku trvania sanácie bude nutné časť prác realizovať až v roku 2017.
Vzhľadom na túto skutočnosť sa v návrhu ukladá ministrovi financií vyčleniť výdavky na sanáciu previsu až v januári 2017. MŽP vyčíslilo výdavky na sanáciu na 1,1 milióna eur. Kabinet už v októbri 2015 schválil 900-tisíc eur na okamžité protihavarijné opatrenia a sanáciu skalného brala vrátane odborného geologického dohľadu, vláda musí ešte schváliť dodatočných 200-tisíc eur.
MŽP v súčasnosti vylúčilo pre nedostatok financií alternatívu, ktorá predpokladala vybudovanie ochrannej železobetónovej galérie nad frekventovanou cestou medzi Žilinou a Martinom. Náklady na jej výstavbu by sa totiž vyšplhali na 6,7 milióna eur.
Postup prác navrhuje MŽP s ohľadom na čo najmenšie obmedzenie dopravy na štátnej ceste I/18 medzi Žilinou a Martinom, ktorou denne prejde asi 30 000 vozidiel, z toho približne 5 500 nákladných. V prvej etape prác sa uskutočnia okamžité protihavarijné opatrenia na skalnom brale.
Budú zahŕňať očistenie skalného brala od zvetraných úlomkov, odstránenie a redukciu previsu, injektáž a plombovanie trhlín a puklín. Práce sa musia uskutočniť v režime úplného vylúčenia dopravy, preto MŽP navrhuje ich realizáciu počas víkendových dní, keď je hustota dopravy znížená.
Predpokladá úplné vylúčenie dopravy na 11 víkendov cca od 8:00 v sobotu do 18:00 v nedeľu. O vylúčení dopravy počas víkendov budú občania aj prepravné spoločnosti informovaní prostredníctvom médií a informačných systémov.
V spolupráci s krízovým štábom bude pred každým víkendovým vylúčením dopravy spresnený čas vylúčenia v závislosti od charakteru vykonávaných prác. V záujme skrátenia odstávky dopravy budú niektoré práce robiť aj v nočných hodinách.
Druhá etapa prác bude zahŕňať sanačné práce na skalnom brale vrátane vybudovania ochranných sietí, dynamických záchytných bariér, kotvenia uvoľnených skalných blokov a výstavby podporných betónových konštrukcií na zabezpečenie previsov bezprostredne nad cestou. Tieto práce si vyžiadajú len obmedzenie dopravy do jedného jazdného pruhu, prípadne jej krátkodobé vylúčenie.