„Na Booking.com netolerujeme diskrimináciu akéhokoľvek druhu, a ak zistíme, že ubytovacie zariadenie uvedené na našich webových stránkach sa správa diskriminačne, ukončíme náš pracovný vzťah a odstránime ich z našej platformy,“ konštatovala Samantha Wetherald z komunikačného oddelenia portálu. Podľa nej je nešťastné počuť, že nejaké zariadenie neprijme hostí len pre ich pôvod.
Ako pripomenula, keď sa o prípade dozvedeli, pomohli študentom nájsť iné ubytovanie a vymazali penzión zo svojej stránky. Či majú podobné problémy s viacerými zariadeniami, alebo ide o ojedinelý prípad, však už nekonkretizovala.
Traja tureckí študenti prišli na Slovensko cez medzinárodný program Erasmus+. Keďže chceli spoznať našu krajinu a kultúru, prileteli už o niečo skôr. Na rezervačnom portáli si našli jeden z bratislavských apartmánov blízko Hradu. Ten však ich rezerváciu e-mailom odmietol, s tým, že „z bezpečnostných dôvodov neubytováva hostí z Turecka a arabských krajín“. Potenciálni zákazníci odpísali, že to považujú za rasistické a takéto správanie si nezaslúžia. Penzión im mal odpovedať tým, že neprijíma nikoho z krajiny, kde trvá vojenský konflikt či vojenská zmena vlády. Prípad aj s celou komunikáciou študentov s penziónom zverejnil ich kamarát z Ankary.
Na konanie ubytovacieho zariadenia reagovalo aj turecké veľvyslanectvo, ktoré ho odsúdilo ako „zaostalý a rasistický postoj namierený proti ľudským právam a v žiadnom prípade nezlučiteľný s ľudskými hodnotami“. Dodalo však, že tento individuálny postoj jedného zariadenia nie je možné pripisovať celému Slovensku a jeho turizmu. Rovnako odmietavý postoj zaujal aj náš rezort diplomacie.