Z tristometrového mosta už nestojí vôbec nič. „Rozrezali sme jednotlivé nosníky, bolo ich deväť, ktoré sa oddelili od seba a skladalo sa to dole 500-tonovým žeriavom,“ uviedol za zhotoviteľskú firmu Firesta F stavbyvedúci Stanislav Palárik. Materiál z búrania rozdrvili a využili na spevnenie staveniska, ktoré je pri rieke Kysuca, železničnej trati a čističke. „Čistička je postavená na močarine, takže aby sa mohla technika pohybovať, museli sme si urobiť prístupové cesty a pracovné plošiny, na čo sme použili materiál zo starého mosta,“ vysvetlil Palárik.
Most za takmer osem miliónov eur by mal byť o niečo kratší ako jeho predchodca. Pôvodný meral 307 metrov, nový bude dlhý 265 metrov. Momentálne robotníci betónujú základy pilierov. Jeden z nich sa nachádza v rieke Kysuca, preto musia neprestajne odčerpávať vodu. Betonárske práce by chceli stihnúť do zimy a v zime sa venovať montážnym prácam.
Cestári most pred tromi rokmi pre havarijný stav na mesiac zatvorili, pretože hrozilo, že sa zrúti, a otvorili ho až po tom, čo ho provizórne podopreli. Odvtedy sa po moste jazdilo len v jednom pruhu.
Na most sa majú autá opäť vrátiť v júli 2017, čo výrazne pomôže kritickej doprave v meste Čadca. No pre medzinárodnú tranzitnú dopravu bude výrazným zlepšením až vybudovanie dlhoočakávaného diaľničného úseku D3, o ktorom sa hovorí už dlhé roky. Dosiaľ však nebola skončená súťaž na zhotoviteľa tohto úseku.