„Koalícia vznikla koaličnou zmluvou, neznamená to však, že vznikne zlúčenie strán. Je celkom prirodzené, že každá z politických strán má svoje programové ciele, ktoré chce presadiť. Je však veľmi dôležité, že dochádza k prienikom určitých oblastí, ako sú napríklad sociálne oblasti," zdôraznil.
Danko sa vrátil aj téme RegioJetu a jeho odchodu z trasy Bratislava – Košice. RegioJet podľa predsedu parlamentu presadzuje myšlienku, že nevie konkurovať na štátom dotovaných trasách, na ktorých sa vozia skupiny občanov zadarmo.
Trasy IC vlakov pritom podľa Danka nemajú žiadnu dotáciu a cestovanie zadarmo na týchto linkách neexistuje, RegioJet pritom od štátu dostáva ročne dotáciu 8,5 milióna eur. Zároveň zdôraznil, že Slovensko nevyháňa investorov, váži si každého z nich.
„Musí mať ale jasné čitateľné podmienky, štátni úradníci mu nemôžu nadštandardne vychádzať v ústrety spôsobom, ktorý poškodzuje záujmy Slovenska," doplnil. Danko by privítal novú koncepciu rozvoja dopravy na Slovensku ako aj investície do obnovy vagónov a železničnej infraštruktúry.
Danko sa nevyhol ani kritike opozície. SaS podľa neho priniesla na Slovensko politiku útočenia a urážok a lídra hnutia OĽaNO-NOVA Igora Matoviča označil Danko za šialenca. Na Matoviča chce šéf parlamentu podať prvý polrok tohto roku trestné oznámenie a odporúča mu, aby jeho útoky boli založené na faktoch.
„Poďme sa baviť o politike, o tom, čo môžeme urobiť pre ľudí, a nie o týchto šialencoch v politike. Politika nie je iba o urážaní a osobnom útočení, tak ako si to myslia niektorí opoziční lídri, skutočne by som sa radšej s opozíciou rozprával o veciach, ktoré dokážu zmeniť život ľudí k lepšiemu," vyhlásil s tým, že on sám nikdy nič neukradol ani nič zlé neurobil.
RegioJet: Na vlaky Bratislava-Košice dotáciu od štátu nedostávame
Súkromná spoločnosť RegioJet nedostáva žiadne dotáciu na svoje vlaky na trase Bratislava-Košice. Hovorca spoločnosti Aleš Ondruj tak reagoval na vyhlásenie predsedu parlamentu a SNS Andreja Danka, podľa ktorého RegioJet od štátu dostáva ročne dotáciu 8,5 milióna eur.
„Štát za tieto vlaky neplatí ani cent a Andrej Danko len nepravdami zakrýva to, že Slovákov pripravil o kvalitné služby na železnici," vyhlásil Ondruj. Dodal, že RegioJet zamestnáva na Slovensku stovky ľudí a ročne odvádza do štátneho rozpočtu asi sedem miliónov eur na daniach a odvodoch.
Ondruj zdôraznil, že podmienky na trhu musia byť spravodlivé pre všetkých dopravcov a dodal, že aj EÚ požaduje konkurenčné prostredie, ktoré vedie k lepšej kvalite a výhodnejším cenám. „Fungovanie RegioJetu na trase Bratislava – Košice, za ktoré štát neplatil ani cent, to dokazovalo. Andrej Danko svojimi krokmi a presadením znovuzavedenia vlakov IC ŽSSK toto všetko zničil a na tejto trase bude opäť monopol ŽSSK," uzavrel Ondruj.