Roztrhnutá súprava, šesť hodín v tme a teraz horiaci rušeň. Železniciam sa nedarí

, , 18.09.2018 21:00, aktualizované: 20.09.2018 16:33
ŽSR požiar vlak odstraňovanie následky
Poškodené trakčné vedenie po požiari lokomotívy na trati Galanta - Šaľa. Autor: ,

Vlakovú dopravu v úseku Galanta - Šaľa prerušil v utorok požiar rušňa a jedného z vagónov regionálneho expresu (REX), ktorý smeroval z Bratislavy do Nových Zámkov. Uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč.

„Krízový štáb zasadol rýchlo. Cestujúci neboli ohrození, v spolupráci s hasičmi boli prevezení do Šale a odtiaľ boli rozvážaní náhradnou dopravou,“ priblížil Kováč. Náhradnou autobusovou dopravou boli prevážaní cestujúci z osobných vlakov, ktorí v danom úseku uviazli.

Dopravu obnovili vo štvrtok

Vo štvrtok o 14.06 h na úseku Šaľa – Galanta obnovili dopravu na oboch traťových koľajach. Od požiaru bola doprava na tomto úseku zabezpečovaná iba po jednej traťovej koľaji. Informovala hovorkyňa Železníc SR Martina Pavliková.

Vlaková doprava v úseku bola prerušená od 18.40 h. Dôvodom bol požiar starého rušňa z roku 1968 a jedného z vagónov.

Podľa stredajšieho vyjadrenia Martiny Pavlikovej elektromontéri museli opraviť poškodený kotevný drôt, zdvihnúť a upevniť nosné lano, ako aj opraviť ďalšie dôležité súčasti trakčného vedenia zhruba na dvojkilometrovom úseku. „Na mieste pracuje maximálny počet ľudí aj techniky, ako dovoľujú technologické postupy,“ informovala už skôr hovorkyňa.

Roztrhnutá súprava pri Žarnovici

Pred dvomi týždňami došlo na železničnej trati v úseku Kalná nad Hronom a Levice k roztrhnutiu vlakovej súpravy rýchlika R 811.

Ako uviedol Tomáš Kováč, k roztrhnutiu vlakovej súpravy dochádza iba zriedkavo, najčastejšie pre únavu materiálu. „Obvykle je to pri rozbehu súpravy, kedy je zaťaženie najväčšie. Nejde o situáciu, ktorá by ohrozovala cestujúcich, pretože sa pri nej vždy automaticky spustí brzdiaci systém, ktorý vagóny zastaví. Ani teraz k žiadnym zraneniam ľudí nedošlo. Škody na vagónoch, samozrejme, sú, vyčíslené zatiaľ neboli,“ uviedol Kováč.

Železnice pristavilia k súprave náhradný rušeň, ktorý ju ešte doobeda odviezol do Levíc. Udalosť zasiahla aj rýchlik 810 z Košíc do Bratislavy, ktorý meškal približne 70 minút.

Roztrhnutá vlaková súprava na železničnej trati...
Roztrhnutá vlaková súprava na železničnej trati v úseku Kalná nad Hronom a Levice. Autor: facebook/J. Mihálik

Mimoriadne odškodnenie uhradí manažment z vlastného

Cestujúci, ktorí ostali začiatkom septembra po výpadku trakčného vedenia viac ako päť hodín uviaznutí vo vlaku pri Bratislave, budú mimoriadne odškodnení nad rámec prepravného poriadku.

Toto mimoriadne odškodnenie bude podľa Tomáša Kováča hradiť širší manažment spoločnosti z vlastných peňazí. „Nepôjde to teda z prostriedkov ZSSK,“ zdôraznil pre TASR.

Vedenie spoločnosti pristúpilo podľa jeho slov k takémuto kroku aj napriek tomu, že nie je ešte jasná miera zavinenia či už na strane Železníc Slovenskej republiky alebo ZSSK a takisto ešte nie sú identifikovaní zamestnanci, ktorí pochybili.

„Takisto, ak vyšetrovanie ukáže, že niektorí zamestnanci pochybili a nedodržali správne postupy, nepostupovali teda v súlade s našimi havarijnými plánmi, bude voči nim vyvodená zodpovednosť a budú postihnutí,“ avizoval Kováč. A to, či už finančne alebo napomenutím. „Toto všetko ešte bude jasné po ukončení vyšetrovania,“ doplnil.

Zároveň uviedol, že počas tejto nehody nebola na úkor komfortu obetovaná bezpečnosť cestujúcich a boli jasné pokyny, že cestujúci nesmú opustiť vlak. „A to práve pre ich bezpečnosť a možný úraz napríklad elektrickým napätím,“ vysvetlil.

Nehoda sa udiala 6. septembra, keď bola pre pád trakčného vedenia prerušená vlaková doprava v Bratislave a okolí. Ľudia sa sťažovali na veľké meškania vlakov i na tmu vo vozňoch, ktoré ostali stáť na trati.

Vtipné reakcie na horiaci vlak ŽSR

#požiar #rušeň
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku