„Definitívny súhlas, ktorý potrebujeme, nepadol,“ povedal po rokovaní vlády. Otázka je podľa neho stále v štádiu diskusií a vymieňaní názorov.
„V systéme je 800-tisíc detí, ktoré ovplyvňujeme, sú tam učitelia aj riaditelia, ktorí sa musia pripravovať,“ povedal minister školstva s tým, že viac sa bude k tejto téme vyjadrovať po rokovaní ústredného krízového štábu.
Minister si myslí, že aj dva týždne pred Vianocami, počas ktorých by sa mohli žiaci vrátiť do škôl, pomôžu k tomu, aby si deti preopakovali učivo a aby učitelia zistili, na akej úrovni sú.
Žiaci 2. stupňa základných škôl sa dištančne vzdelávajú od 26. októbra. Rovnako sa z domu vzdelávajú aj žiaci stredných škôl. Vysokoškoláci sa majú vyučovať dištančne do konca zimného semestra.
Výnimku majú len žiaci materských škôl a 1. stupňa základných škôl, tí sa môžu vzdelávať v školách prezenčne. Rovnako sa v školách môžu vzdelávať aj žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia v malých skupinách, ktoré sa skladajú z maximálne piatich žiakov a pedagóga.
Ústredný krízový štáb v pondelok (23. 11.) riešil aj otázku návratu detí do škôl. Zatiaľ k uvoľňovaniu nedochádza. Premiér Igor Matovič (OĽANO) avizoval návrh, ktorý by žiakov 2. stupňa základných škôl a študentov stredných škôl mohol vrátiť do škôl na posledné dva týždne tohto roka. Podrobnosti zatiaľ premiér nespresnil.
Výzva za otvorenie škôl
Podľa mimoparlamentnej strany Spolu musí byť vzdelávanie detí a mladých ľudí hlavnou prioritou krajiny. Preto by mala vláda podľa predsedu strany Juraja Hipša školy otvárať ako prvé a zatvárať ako posledné.
V stredu na tlačovej konferencii pred Úradom vlády SR symbolicky zložil stoličky z lavíc a vyzval vládu, aby čo najskôr otvorila školy. Poukázal na to, že výzvu za otvorenie škôl podporilo za tri dni viac ako 10-tisíc ľudí.
„Vzdelávanie detí a mladých ľudí musí mať v našej krajine prioritu aj v čase pandémie. Vo väčšine západných krajín majú školy prednosť pred otvorením kín, divadiel alebo plavární. Je neprípustné, aby sme otvárali školy ako posledné, spoločne s nočnými klubmi, ako sa tomu dialo počas prvej vlny,“ povedal Hipš. Zároveň tvrdí, že na deti a ich sociálne väzby má zatvorenie škôl devastačné účinky.