Nadácia o tom informovala na svojej domovskej stránke s tým, že to vyplynulo z analýz majetkov lídrov strán, ktoré kandidujú vo voľbách a majú šancu sa dostať do parlamentu. Nadácia Zastavme korupciu pripravila analýzy v spolupráci s portálmi Finstat.sk a Transparex.sk. Analýza predsedu parlamentu a strany Sme rodina je prvou z analýz.
Čítajte viac Vlčanova firma zo škandalóznej dotácie financovala nákup strojov. V súťaži na 3,5 milióna uspela firma s nulovými tržbamiNadácia vysvetlila, že niekoľko dní pred koncom vlády ministerstvo dopravy podpísalo zmluvu za 124-tisíc eur s Kollárovou firmou Radio Group. Rezort dopravy pritom viedol nominant Sme rodina. „Podobná kauza pripravila Vlčana o stoličku. Podávame preto aj podnet na parlamentný výbor pre nezlučiteľnosť funkcií," uviedla nadácia a vysvetlila, že Radio Group prevádzkuje Fun Rádio a Rádio Vlna, pričom za posledné tri roky si u nich rezort dopravy zaplatil reklamu za viac ako 300-tisíc eur. Ministerstvo dopravy argumentuje, že v rámci kampane pre Plán obnovy oslovovali najpočúvanejšie rádiá a najsledovanejšie televízie, a tvrdí, že v prípade Kollára a Radia Group neexistuje konflikt záujmov, pretože Kollár nie je v riadiacich orgánoch firmy, ale je majiteľom. Ako nadácia ďalej uviedla, problém nevidí ani Kollár, ktorý sa sám vyjadril, že sa na riadení nepodieľa, keďže nemôže.
Čítajte viac Kollár prežil, prežije aj Sme rodina? Za poklesom preferencií stáli jeho kauzy. Pre Hlas je to zisk, ale aj problémNadácia Zastavme korupciu túto situáciu pripodobnila k situácii exministra pôdohospodárstva Vlčana, ktorý skončil vo svojej funkcii pre dotáciu 1,4 milióna eur pre jeho firmu z rezortu životného prostredia. „Vlčan rovnako argumentoval, že na podporu mala spoločnosť zákonný nárok, firmu Reko Recycling neriadil, len vlastnil 55 percent akcií. Napriek tomu Vlčan padol, po ňom aj celá vláda. Boris Kollár vlastní celých 100 percent Radio Group," vysvetlila nadácia.