„Už od jesene sledujeme snahu mladých bratislavských poslancov Smeru a neskôr aj ministerstva dopravy prinútiť nás zrušiť cyklopruhy na Vajanského nábreží. Táto ich snaha má dnes podobu novely cestného zákona,“ uviedol primátor.
V novele cestného zákona navrhuje rezort dopravy rozšíriť svoje kompetencie o možnosť vykonávať štátny odborný dozor nad cestami prvej až tretej triedy a miestnymi cestami, ak to vyžaduje naliehavý verejný záujem alebo ide o okolnosti hodné osobitného zreteľa. Rezort si tiež navrhuje rozšíriť svoje právomoci o možnosť zaujať stanovisko v prípade, ak cestný správny orgán alebo obec nesúhlasí so záväzným odôvodneným stanoviskom dopravného inšpektorátu.
„Novinkou sú aj astronomické pokuty za nesplnenie nariadenia ministerstva dopravy. V prvom kroku ide o 200-tisíc eur a následne, ak samospráva nevykoná nápravu do 60 dní, tak ďalších 600-tisíc eur, ktoré možno ukladať opakovane až do splnenia politického želania ministerstva,“ uviedol Vallo s tým, že pokuty bude rezort dopravy ukladať bez možnosti odvolania sa.
Čítajte viac Bratislavský magistrát: Cyklotrasu v centre nezrušíme. Bolo to dobré rozhodnutieNovelu cestného zákona predkladá rezort dopravy na pripomienkovanie už opakovane. Predošlý návrh, v ktorom rezort navrhoval rozšíriť svoje kompetencie aj o vydávanie záväzných stanovísk k osádzaniu dopravného značenia či dopravných zariadení, po kritike samospráv stiahol a prepracoval.
Vallo na sociálnej sieti kritizoval, že ministerstvo dopravy predložilo ďalšiu verziu novely cestného zákona a opäť bez odbornej diskusie a v zrýchlenom legislatívnom procese. „V tomto štáte je dostatok problémov, ktorých riešenie neznesie odklad a kde by mal prevziať iniciatívu štát, ale trúfam si povedať, že cyklochodník na Vajanského ani iné dopravné riešenia v mestách a obciach to nie sú,“ uviedol primátor Bratislavy.
Čítajte viac Väčšina obyvateľov Bratislavy nesúhlasí s budovaním cyklotrás na úkor jazdných pruhov