Šutaj Eštok by bol za vyššiu rýchlosť na diaľniciach, v tuneloch žiada úsekové radary

Na Slovensku bolo v minulom roku viac ako 11,6 tisíca dopravných nehôd, čo je síce o 455 menej ako v predchádzajúcom roku, zvýšil sa však počet obetí. Na cestách zomrelo 265 ľudí, teda o dvadsať viac ako v roku 2022, z toho 73 chodcov, 28 motorkárov a 15 cyklistov.

17.03.2024 11:02
MV SR: Bezpečnostno-represívna akcia na hraniciach Foto: ,
Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok počas celoštátnej bezpečnostnej-represívnej akcie úradu hraničnej a cudzineckej polície Prezídia PZ na hraničnom priechode Čuňovo - Rajka, 6.marec 2024.
debata (2)

„V rámci cestnej premávky je mojou absolútnou prioritou bezpečnosť na cestách, znižovanie nehodovosti a hlavne počtu fatálnych nehôd, ktoré majú za následok strany na ľudských životoch,“ uviedol v rozhovore pre agentúru SITA minister vnútra Matúš Šutaj Eštok. Nie je pre neho podstatné, aby policajti vyberali čo najviac pokút, ale aby vodiči cítili zodpovednosť.

Hrozivé video z nehody na diaľnici D1. Vodič na cestárov vôbec nereagoval
Video

„Ešte pred mojím príchodom na pozíciu bolo rozbehnuté verejné obstarávanie na tzv. stacionárne radary. Súťaž však bolo veľmi zle pripravená, bolo tam viac ako päťsto námietok. Preto sme ju radšej zrušili,“ dodal minister. Chýbalo tam totiž podľa neho mimo iných aj jedno dôležité kritérium, a to je úsekové meranie. „Chceme úsekové meranie primárne nastaviť v tuneloch, pretože, ak sa stane nejaká nehoda v tuneli, je veľmi komplikované potom premávku opäť sfunkčniť,“ zdôraznil šéf rezortu vnútra. Primárnou úlohou radarov nemá byť podľa neho vyberanie pokút, ale umiestniť ich na tzv. cesty smrti, aby vodič vedel, že jednoducho tu musí spomaliť. „Ak budeme my vopred informovať o tom, že sú tam radary umiestnené, tak vodič bude niesť zodpovednosť za to, že v danom úseku išiel rýchlo a pokutu zaplatí,“ vysvetlil Šutaj Eštok.

Andrej Danko, semafor Čítajte viac Dankovu nehodu budú ďalej vyšetrovať ako priestupok

Naopak, minister si vie predstaviť, že by sa na niektorých úsekoch diaľnic zvýšila povolená rýchlosť s cieľom nastavovania plynulosti premávky. V rámci bezpečnosti na cestách sa mu tiež páči projekt predného brzdného svetla. Bezpečnostný projekt predného zeleného brzdového svetla sa testoval v reálnej prevádzke na Slovensku od septembra 2022. Predné brzdové svetlo je priamo napojené na to zadné a oba svetelné signály sú vyslané zároveň. Je to pomôcka hlavne pre chodcov, cyklistov, ale aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky.

Danko pri nehode zdemoloval semafor, odhalila ho olejová stopa. Z miesta nehody odišiel
Video

„Takže by som určite chcel ísť touto cestou, aby sme prijímali všetky synergické opatrenia na zníženie počtu dopravných nehôd, a teda zároveň znížili počet úmrtí na cestách,“ uzavrel minister.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #meranie rýchlosti #dopravné nehody #nehodovosť #policajný radar #Matúš Šutaj Eštok