Nové BMW radu 1: do mesta aj za športom

- inzercia - Prichádza nová definícia radosti z jazdy v kompaktnom segmente.

19.09.2011 09:27
BMW
debata

Prvé BMW radu 1 sa prestavilo pred siedmimi rokmi. Odvtedy dodnes si zachovalo punc výnimočnosti v kompaktnom segmente. Aj nová generácia prináša ako jediná do tejto triedy unikátny pohon zadných kolies. K tomu pridáva neprehliadnuteľný dizajn, dve nové dizajnové a výbavové línie, inovatívne technológie, bezkonkurenčnú porciu efektívnej dynamiky a prémiovej kvality.

Nová generácia prichádza so zaujímavými zmenami jednotlivých rozmerov. Rázvor náprav sa zväčšil o 20 mm, celková dĺžka až o 85 mm. Rozchody kolies sa rozšírili vpredu o 51 a vzadu až o 72 mm. Celková šírka narástla o 17 mm. A keďže výška ostala zachovaná, vďaka všetkým ostatným zmenám vyzerá nové BMW radu 1 oveľa svalnatejšie.

Nárasty rozmerov priniesli aj zväčšenie vnútorného priestoru. Z toho bude profitovať posádka, hlavne pasažieri vzadu, ktorí teraz majú o 21 mm viac miesta pre kolená. Ale aj batožinový priestor, ktorý sa z objemu 330 litrov predošlej generácie teraz zväčšil až na 360 litrov. Po sklopení zadného sedadla, deleného štandardne v pomere 60/40 alebo doplnkovo v pomere 40/20/40 sa dostanete k celkovému prepravnému objemu až 1200 litrov.

Nové BMW radu 1 prináša moderné, výlučne prepĺňané štvorvalcové motory. Vďaka aktuálnym úspechom na poli stratégie BMW EfficientDynamics poskytujú mimoriadne výhodné pomery medzi výkonom a spotrebou. Benzínové 1,6-litrové motory pokrývajú výkonové rozpätie od 100 do 125 kW, v priemere však konzumujú už od 5,5 l/100 km (CO2: 129 g/km). Mimoriadne efektívne sú aj 2,0-litrové dieselové agregáty s výkonovým rozpätím od 85 až do 135 kW, s priemernou spotrebou však už od 4,3 l/100 km (CO2: 114 g/km).

Podvozok nového BMW radu 1 ponúka to najlepšie, čo je dnes v kompaktnom segmente k dispozícii. Predná náprava s dvojkĺbovými ramenami a vzperami McPherson s vysokým podielom ľahkého hliníka je skombinovaná so sofistikovanou päťprvkovou zadnou nápravou, takisto hmotnostne optimalizovanou. Elektronický stabilizačný systém DSC obsahuje režim dynamickej trakčnej kontroly DTC. Aj po vypnutí stabilizácie máte pomoc podvozka zaručenú funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu, zvyšujúcej trakciu na klzkom povrchu a pri akcelerácii zo zákrut. Riadenie s elektrickým posilňovačom môže byť doplnené o Variabilné športové riadenie, uľahčujúce manévrovanie a zároveň zvyšujúce stabilitu.

Absolútnou novinkou je ponuka dvoch rozličných línií, zostavených zo špecifických prvkov dizajnu a výbavy. BMW radu 1 Urban Line osloví priaznivcov veľkomestského životného štýlu. BMW radu 1 Sports Line pre zmenu upúta milovníkov dynamickej atmosféry. Navonok sa na prvý pohľad líšia mrežami v ľadvinkách: Urban Line ich má bielo chrómované, Sports Line lesklo čierne. Špecifické prvky nájdete aj v ich interiéri.

Nové BMW radu 1 je tiež nositeľom najširšej ponuky prvkov BMW ConnectedDrive v kompaktom segmente. Vďaka tejto ponuke asistenčných, informačných a zábavných systémov poskytuje nové BMW radu 1 bezkonkurenčne najlepšie spojenie vozidla s posádkou a okolitým prostredím. Špecialitou je napríklad systém RTTI, ktorý poskytuje aktuálne dopravné informácie v reálnom čase.

debata chyba
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy