Vláda však zrejme schopnosti občanov orientovať sa v cenách príliš neverí alebo si myslí, že ich treba chrániť viac. Z rozpočtu ministerstva hospodárstva však vyčlenila len tri milióny korún na pravidelné monitoringy cien ochrancami spotrebiteľov. Na informačnú kampaň pritom vydelila 160 miliónov.
Ochrane práv spotrebiteľov na Slovensku sa venuje niekoľko združení, ktoré sa nielenže nedokázali zmobilizovať a prísť s podobným projektom samy, ale nedokázali sa ani zjednotiť, keď sa už iniciatívy chopil štát. Navyše ministerstvo nemalo jasnú predstavu, ako by projekt mal vyzerať, a rovnaký problém mali aj súťažiaci. Napokon predsa len jednu organizáciu vybralo a monitoring odštartoval. Po troch kolách sa však ukázalo, že je pripravený biedne.
Výsledky z prieskumu nie je organizácia niekedy schopná zverejniť ani po dvoch týždňoch. Údaje o cenách v obchodoch totiž zbierajú najmä dôchodcovia a mládež a mnohí z nich nemajú počítač. Internetová stránka, kde mali byť údaje zverejňované, nebola aktualizovaná od roku 2006. Nová, ktorú zriadili pred pár dňami, obsahuje len prázdne súbory. Žiadne údaje o cenách ani hodnotenia, či sa zvýšili, alebo nie. Podnikatelia navyše vedia, ceny ktorých tovarov a služieb sú v ich prevádzkach pod lupou.
Premiér sa vyhráža, že podnikatelia, ktorí prechod na euro zneužijú, môžu ísť aj sedieť. Pritom však jedno z jeho ministerstiev pri príprave projektu, ktorý má na neférových podnikateľov upozorňovať, zlyhalo. Potom sa však treba spýtať, či chce vláda ľudí pri prechode na euro pred neférovými podnikateľmi naozaj ochrániť.