„Do outdoorovej kampane investovali podľa identifikovateľných položiek na účtoch už 4,3 milióna eur, pričom realita je ešte vyššia. Súvisí to s dlhodobým problémom transparentných účtov, keď viaceré strany svoje výdavky skrývajú do veľkých a bližšie nešpecifikovaných platieb mediálnym agentúram," vysvetlila neziskovka.
Čítajte viac Fiasko, zavádzanie aj nevyužitá šanca. Ako hodnotia billboardovú kampaň odborníci na marketing?Najviac sa to týka strany Smer, u ktorej ide až o 84 percent všetkých výdavkov na jej transparentnom účte. Takýchto platieb organizácia na všetkých účtoch narátala za viac ako 4,7 milióna eur, čo predstavuje až 27,5 percent doterajších výdavkov. Spoločne s nepopísanými položkami tak v kampani figuruje až 30 percent presnejšie neidentifikovateľných výdavkov.
„Ak by sme tieto nejasné výdavky matematicky rozdelili medzi ostatné kategórie, na outdoor by tak vychádzalo zhruba 35 percent a doteraz teda asi 6,1 milióna eur," informovala Transparency International Slovensko.
Simulované voľby na gymnáziu v Trenčíne: Drvivá výhra PS.
Čítajte viac Čo zaberá na slovenského voliča? Taktiky, ktoré fungovali aj samoľúbym egomaniakom, hovorí expertKeby však matematicky rozdelili 30 percent bližšie nešpecifikovaných transakcií aj medzi ostatné typy výdavkov, tak za 35-percentným outdorom by sa umiestnili propagačné materiály politikov – 22 percent, výdavky na online propagáciu – 17,7 percent, kampaňové podujatia – osem percent, reklama v televízii a rozhlase – 6,5 percent, inzercia v tlačených médiách – 5,4 percent a prieskumy – 1,4 percent. Ďalšie, trebárs administratívne náklady by zaznamenali zhruba 3,4-percentný podiel.
Nezisková organizácia zároveň tvrdí, že desať dní do volebného moratória vykazovali strany uchádzajúce sa o hlasy voličov v parlamentných voľbách na svojich transparentných účtoch výdavky už za takmer 17,3 milióna eur.
Čítajte viac Bitka o nerozhodnutých. Ako rozmýšľajú voliči týždeň pred voľbami? Najviac prijateľný Hlas, PS už nevysáva partnerov