Ako prvé respondenti hodnotili, ktorý z prezidentských kandidátov bol počas debaty v lepšej kondícii, bol presvedčivejší a lepšie argumentoval. Hoci sa zdali výkony kandidátov vyrovnané, napriek tomu ľudia uviedli, že Peter Pellegrini bol v dueli pred 2. kolom prezidentských volieb v lepšej kondícii a lepšie argumentoval. Pellegriniho takto ohodnotilo 42,3 percent opýtaných, Korčoka 40,7 percent ľudí. Desatina respondentov potom uviedla, že obaja prezidentskí kandidáti predviedli rovnaké výkony a iba 5,8 percent ľudí nemalo v tejto otázke jasne vyhranený názor.
Ďalšia časť prieskumu skúmala, či ľudia po vypočutí či zhliadnutí relácie zmenia na jednotlivých kandidátov svoju mienku a názor. Petra Pellegriniho vníma po zhliadnutí televíznej debaty pozitívnejšie pätina opýtaných, necelých osemdesiat percent ľudí svoj názor na predsedu Hlasu nezmenilo. Iba 2,1 percent ľudí uviedlo, že sa ich názor na Petra Pellegriniho po debate zhoršil.
Ivan Korčok bol na tom horšie. Len sedmina respondentov uviedla, že začala vnímať Ivana Korčoka po zhliadnutí či vypočutí duelu lepšie (14,3 %), zatiaľ čo 12,8 percent ľudí uviedlo, že sa ich názor na Ivana Korčoka po zhliadnutí či vypočutí debaty zhoršil. 72,9 percent ľudí svoj názor na Korčoka nezmenilo.
Prieskum sa ďalej zameral na to, ktorý z oboch diskutujúcich prezidentských kandidátov bol podľa ľudí dôveryhodnejší. 40,2 percent respondentov uviedlo, že dôveryhodnejším bol Peter Pellegrini, zatiaľ čo Korčoka hodnotilo ako dôveryhodnejšieho 37,9 percent opýtaných.
A kto podľa názoru opýtaných vyšiel z diskusie ako víťaz? 42,9 percent ľudí uviedlo ako víťaza debaty Petra Pellegriniho, za Ivana Korčoka hlasovalo 41,3 % respondentov. Za jednoznačného víťaza nedokázalo ani jedného kandidáta označiť 8,7 percent ľudí a 7,1 percent opýtaných nevedelo na túto otázku odpovedať.
Z prieskumu vyplýva, že zatiaľ to stále vyzerá na veľmi tesný súboj a v druhom kole vyhrá ten kandidát, ktorému sa lepšie podarí mobilizovať k účasti v druhom kole svojich doterajších priaznivcov a sympatizantov.
Uvedený exkluzívny bleskový prieskum agentúry SANEP pre televíziu ta3 bol uskutočnený v dňoch 2. – 3. apríla 2024. Zber dát sa realizoval pomocou techniky CAWI na vybranej skupine 1 100 opýtaných, ktorí predstavujú vzorku obyvateľov SR vo veku 18 + rokov a ktorí uviedli, že 2.4. 2024 počúvali či sledovali duel s kandidátmi 2. kola prezidentských volieb Petrom Pellegrinim a Ivanom Korčokom, ktorý vysielala TV Markíza (alebo následne duel sledovali či počúvali na internete či sociálnych sieťach). Štatistická chyba u uvedenej skupiny obyvateľov sa pohybuje v rozmedzí ±1,5 %. Kontrola danej vzorky sa vykonala triangulačnou dátovou metódou. Všetky uvedené výsledky a modely sú platné iba v daný okamih zberu dát.