„Zjavná je trasa C. Nadväzuje na súčasný dopravný systém na Zlatých Pieskoch, odkiaľ pokračuje po Tuhovskej ceste cez viadukt nad železnicou. Bude tvoriť tangentu mestskej časti Vajnory a tiež novému sídlisku, ktoré bude stáť na území letiska Vajnory. Trasa bude končiť v technologickom parku Cepit,“ povedal generálny riaditeľ DPB Robert Kadnár.
Na riešenie zvyšnej časti, teda napojenie na Raču, sú pripravené dva varianty. V prípade využitia cestného nadjazdu pri BEZ sa objavujú technické problémy. Uvažuje sa preto s trasovaním cez oblasť Na pántoch, kde dochádza k značnej urbanizácii lokality.
Kadnár však upozornil, že najprv musí dôjsť k zmene územného plánu mesta, bez tohto kroku sa nedá prejsť do vyššieho stupňa projektovej dokumentácie. Zároveň je potrebné vyhodnotiť stanoviská mestských častí a vlastníkov pozemkov v dotknutej lokalite, vypracovať dopravno – urbanistickú štúdiu a zámer pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Taktiež treba získať financie. Mesto totiž nebude mať dostatok financií na výstavbu trate, lacnejší variant počíta so sumou 1,2 – 1,35 miliardy korún. Podľa Kadnára by sa na výstavbe trate mal podieľať aj štát, mesto i súkromní investori, uvažuje sa aj o eurofondoch.
V súčasnosti sú aktuálne štyri projekty v súvislosti s električkami. Okrem tohto projektu ide aj o prepojenie Šafárikovho námestia a Bosákovej ulice, predĺženie trate z Dúbravky do Devínskej Novej Vsi a predĺženie ružinovskej radiály smerom na letisko.