Letná plaváreň v Trenčíne mala smolu, že sa nachádzala v blízkosti koľajníc hlavnej železničnej trate Bratislava – Žilina. Pri jej modernizácii je potrebné koľajnice posunúť, a to práve do priestoru, kde je už takmer 80 rokov mestská plaváreň. Železnice ju od mesta odkúpili, aby ju mohli zrovnať so zemou. „Búracie práce budú prebiehať do polovice októbra. Nerezová vaňa bola odpredaná firme Ski park z Bánoviec nad Bebravou, ktorá zvíťazila v elektronickej aukcii. Aukcie sa zúčastnili štyria uchádzači, z toho jeden z Česka,“ povedala Martina Pavlíková, hovorkyňa Železníc SR.
Spoločnosť Ski park za vaňu ponúkla najviac z uchádzačov 12-tisíc eur bez DPH. Hmotnosť antikorovej vane je podľa informácií z trenčianskej radnice 14 500 kilogramov. Teraz ju robotníci rozoberajú na jednotlivé pláty a odvážajú z Trenčína. Ako ich firma využije, sa nám nepodarilo zistiť. Pravda viackrát telefonovala konateľovi spoločnosti, ten však nebral telefón. Spoločnosť prevádzkuje aj termálne kúpalisko Pažiť v Bánovciach nad Bebravou.
Trenčín potreboval postaviť novú letnú plaváreň, o 13-ročný antikorový bazén však neprejavil záujem. „Bazén mesto kúpilo v roku 2000, keď bol aj inštalovaný na letnej plavárni. Mesto zaň vtedy zaplatilo 27 miliónov korún, teda približne necelý milión eur. Celú letnú plaváreň, s bazénmi aj celou technológiou, sme predali Železniciam SR v roku 2006 za takmer 4,5 milióna eur. V tom čase mesto nepočítalo s využitím tohto bazéna, pretože za peniaze od ŽSR plánovalo postaviť novú letnú plaváreň,“ vraví Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín.
Tohtoročná sezóna bola poslednou, keď Trenčania mohli navštíviť starú plaváreň. Nová je síce dokončená, ale zatiaľ nie je funkčná a nebude ani na budúci rok. K novej plavárni v rekreačnej oblasti Ostrov, ktorú obmýva z jednej strany Váh, z druhej energetický kanál, nie je totiž dotiahnutý prívod vody ani plynu. Podľa zmluvy s mestom by tieto práce mali zabezpečiť a zaplatiť Železnice. „Železnice SR sa zmluvne zaviazali, že uvoľnia zo štátneho rozpočtu 6,5 milióna eur na takzvanú malú stavbu. V rámci nej zabezpečia dopravný prístup do mestských častí Záblatie a Zlatovce, vybudujú infraštruktúru k novej letnej plavárni vrátane rekonštrukcie mosta na Ostrov. V roku 2015 bude môcť byť nová letná plaváreň otvorená,“ dodala Ságová.
Trenčianska letná plaváreň bola unikátna svojou polohou, nachádza sa v blízkosti historického centra mesta, priamo pod hradom Matúša Čáka. Aj kvôli tomu sú Trenčania na ňu veľmi citliví. Po oznámení, že má padnúť za obeť plánovanej modernizácii železničnej trate, začali podpisovať petíciu na jej záchranu. Rozhodnutie o jej zbúraní to však nezmenilo.