Zastávka Blumentál zjednotila všetky okolité zastávky a spoločne tu zastavujú autobusy aj električky. Cez nástupnú hranu zastávky jazdia aj autá, čakať však musia až kým MHD odíde.
Podľa mesta tu však dochádza ku kolíznym situáciám. Radnica preto plánuje z integrovanej zastávky vylúčiť automobilovú dopravu. Aj na takomto opatrení sa zhodla Komisia mesta pre verejnú dopravu na svojom mimoriadnom rokovaní.
Nové pravidlá by mohli začať platiť v druhej polovici novembra. Hlavné mesto Bratislava o tom informovalo na svojom profile na sociálnej sieti, informácie potvrdil aj hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.
Po novom by tak cez Radlinského, konkrétne v úseku medzi Fazuľovou a Vazovovou ulicou už nemali jazdiť autá. Vodiči budú môcť tento úsek obísť v smere z centra mesta cez Mýtnu a Vazovovu ulicu.
Mesto plánuje aj ďalšie úpravy
Upravovať plánujú aj organizáciu dopravy, autá sa budú musieť na Vazovovej zaradiť ešte pred križovatkou s Radlinského. Zlepšiť dopravnú situáciu v okolí novej integrovanej zastávky by mal aj plánovaný zákaz odbočenia z Floriánskeho námestia na Blumentálsku ulicu, vodiči budú namiesto tohto úseku môcť využiť trasu Kolárovo námestie – Mýtna – Vazovova – Radlinského.
Mesto pripravuje aj menšie stavebné úpravy bývalých zastávok tak, aby priestor okolo novej integrovanej zastávky vyzeral lepšie a aby to nemýlilo cestujúcich. Takýmito opatreniami chce mesto zvýšiť bezpečnosť účastníkov dopravy i plynulosť premávky v tomto úseku.
Zastávka „viedenského typu“ sa neosvedčila
Prevádzku novej zastávky Blumentál spustili na začiatku septembra. Cieľom novej integrovanej zastávky tzv. „viedenského typu“ bolo zjednotiť električkové a autobusové zastávky na Radlinského a Vazovovej ulici do jednej. Spoločná zastávka pre električky a autobusy sa nachádza pred daňovým úradom na Radlinského ulici v oboch smeroch. Zastavujú na nej električky 2, 3, 5, 6 a 8 i autobusy 31, 39, 94 a N55.
Bývalé zastávky týchto spojov – Floriánske námestie, Radlinského i obe autobusové zastávky pred školou na Vazovovej, zrušili. Nová zastávka Blumentál má 65 metrov, zastaviť pri nej môžu zároveň buď dve električky alebo električka a autobus. Cestujúci nastupujú z nástupnej hrany, po ktorej môžu jazdiť aj autá. Čakať na spoj majú cestujúci na zastávke na chodníku.
Na nová nástupy si ľudia ťažšie zvykajú
Cez integrovanú zastávku môžu autá jazdiť len zníženou rýchlosťou. Pre vodičov tu platí pravidlo, že ak príde električka alebo autobus, autá musia počkať pred zastávkou, kým cestujúci nastúpia do vozidla. Práve na to si však vodiči i cestujúci ťažšie zvykajú.
S výstavbou integrovanej zastávky, ktorá zjednotila niekoľko existujúcich zastávok v okolí, mesto začalo začiatkom apríla. Na vybudovanie integrovanej zastávky mesto získalo príspevok 124-tisíc eur z operačného programu Bratislavský kraj a 14-tisíc eur investovala do zastávky bratislavská radnica.