Rekonštrukcia električkovej trate v Košičiach sa blíži do finále

Práce na rekonštrukcii električkovej trate v Košiciach skončia do konca septembra 2015. Uviedol to v piatok na tlačovej besede majiteľ spoločnosti DUHA Miroslav Remeta, ktorá je spolu poľskou spoločnosťou ZUE zhotoviteľom stavby.

05.06.2015 19:20
debata (1)

Remeta uviedol, že pôvodný dohodnutý termín ukončenia rekonštrukcie električkovej trate bol 31. júl. Ubezpečil, že predĺženie termínu výstavby do konca septembra neohrozí čerpanie prostriedkov z eurofondov, pretože mesto ich musí zúčtovať do konca roka.

Od 8. júla bude sprejazdnená pre automobilovú dopravu Kuzmányho ulica. Ostatné časti Štúrovej a Hviezdoslavovej ulice budú postupne sprejazdnené v auguste a v septembri. Remeta vysvetlil, že projekt rekonštrukcie električkovej trate v Košiciach bol pôvodne naplánovaný ŽSR na 24 mesiacov. Mesto sa stalo investorom projektu a získalo naň prostriedky z eurofondov, a preto sa skrátila plánovaná lehota realizácie na 14 mesiacov.

„Z dôvodu predĺženia trvania tendra bola zmluva medzi mestom Košice a spoločnosťami DUHA a ZUE nakoniec podpísaná na 12 mesiacov – teda termín ukončenia výstavby električkovej trate bol stanovený na 31. júla 2015. Zmluvu sme podpísali a investora sme informovali, že ak nastanú nepredvídateľné okolnosti stratíme všetky časové rezervy na situácie, ktoré môžu nastať – napríklad na nápravy chýb v projektovej dokumentácii, alebo na dodatočné práce pri nepredvídateľných situáciách,“ uviedol Miroslav Remeta.

Počas prác od augusta 2014 sa postupne vyskytli nové skutočnosti, ktoré neboli zahrnuté v projektovej časti a ktoré projekt nemohol predpokladať. „Napríklad na úseku Kuzmányho ulice od Štúrovej po Šrobárovu sme objavili poškodený kábel 22 kilovoltového vysokého napätia a v danom úseku sme nemohli realizovať práce až do napojenia nového kábla,“ objasnil predseda predstavenstva spoločnosti DUHA František Mrava.

Na Kuzmányho došlo ku kolízii s jestvujúcim optickým káblom a teplovodom, ktoré neboli zahrnuté v projektovej dokumentácii, čo si vyžiadalo nové riešenie a posuny termínov. Mrava dodal, že len to spôsobilo na Kuzmányho trojmesačný sklz. Na ulici Hviezdoslavovej pri výkopových prácach zasa zistil nesúlad medzi projektovaným riešením ochrany jestvujúcej kanalizácie a skutočnosťou.

Kanalizácia bola výškovo o približne jeden meter položená vyššie ako predpokladal projekt, takže sa musel robiť nový projekt s konečným riešením, čo malo za následok posunutie termínu realizácie. Okrem technických problémov zdržanie spôsobilo aj nájdenie viacerých kostrových pozostatkov, ktoré musela polícia zdokumentovať.

„Veľmi nás mrzí, že občania mesta majú každodenné problémy s cestovaním do práce. No ako vieme, pri každej veľkej stavbe sa môžu vyskytnúť nepredvídateľné prekvapenia, hlavne keď ide o historickú časť mesta. Nechceme nič zanedbať a naším cieľom je pre občanov pripraviť modernú a bezpečnú električkovú trať,“ uviedol Remeta.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #rekonštrukcia #Košice #električková trať