Dodávateľ pre projekt vypracoval zámer EIA, čo je posudzovanie vplyvov na životné prostredie, ktorý pošlú na kontrolu Európskej komisii a Okresnému úradu Bratislava na odbor starostlivosti o životné prostredie. Informovala o tom hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Primátor Ivo Nesrovnal pripravuje stretnutie, kde projekt predstaví. „Vo februári budeme vedieť predstaviť ďalšie konkrétne kroky o tom, čo sa bude diať,“ doplnila Skokanová.
Hovorkyňa ďalej spomenula, že električkovú trať osadia do existujúcej infraštruktúry s napojením na už existujúcu mestskú hromadnú dopravu tak, aby maximálne využili električkovú dopravu z mestskej časti Petržalka do mestskej časti Staré Mesto. „Nebude teda výstavba žiadnej súbežnej cestnej komunikácie, ktorú v tomto území pôvodne plánovali,“ doplnila s tým, že v rámci tohto projektu uvažujú aj nad vybudovaním cyklochodníkov pozdĺž celej trasy.
Stavebné práce na projekte prvej časti Nosného systému MHD do Petržalky ukončili vlani v polovici decembra. Prvá kolaudácia na Starom moste sa začala 20. januára. Kolaudačné konania zatiaľ nie sú ukončené, termíny sú závislé od zákonných lehôt a stanovísk dotknutých orgánov.
"Kolaudácia sa bude týkať na staromestskej strane napríklad úpravy parčíka na Šafárikovom námestí, rekonštrukcie komunikácií na Šafárikovom námestí a Štúrovej ulici, na petržalskej strane aj lávky pre chodcov, rampy pre cyklistov, estakád, chodníkov a ďalších stavebných objektov a samozrejme samotného Starého mosta,“ vysvetlil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal a doplnil, že kým neukončia kolaudačné konania, Starý most nebude pre verejnosť prístupný.
"To platí aj pre automobilovú a električkovú dopravu na Štúrovej ulici,“ povedal bratislavský primátor.