Poslanci opatrenia rozdelili na dve skupiny. V prvej predstavujú tie, ktoré môže mestská časť urobiť sama, s ďalšími musí petržalská samospráva spolupracovať s bratislavským magistrátom. Ako povedala Pätoprstá, k návrhom sa budú vyjadrovať aj ďalšie poslanecké kluby petržalského miestneho zastupiteľstva.
Petržalka podľa poslancov môže preskúmať parkovacie systémy na sídliskách v odporúčaných európskych mestách ako Viedeň, Varšava alebo Riga. Samospráva môže tiež na svojom území značkami zabezpečiť tie časti zelene, kde obyvatelia žiadajú zákaz parkovania na zeleni alebo na chodníkoch. Mestská časť môže pokračovať aj v zjednosmerňovaní niektorých vnútrosídliskových komunikácií v Petržalke z prostriedkov Fondu statickej dopravy a po konzultácii s obyvateľmi vybudovať parkovisko na Rőntgenovej ulici.
Poslanci tiež predkladajú návrh urobiť kalkuláciu nákladov a ziskov na zriadenie vlastnej odťahovej služby cez verejnoprospešné služby Petržalka ako jedného zo zdrojov financovania parkovacieho systému v mestskej časti. Podľa poslancov môže Petržalka rokovať aj s obchodnými reťazcami o ochote poskytnúť ich parkovacie miesta pred obchodnými domami na parkovanie v nočných hodinách. Zmena zdola navrhuje aj kalkuláciu nákladov na zriadenie a fungovanie mestskej organizácie, ktorá by parkovanie v Petržalke uskutočnila. V tejto súvislosti tiež poslanecký klub chce, aby petržalské zastupiteľstvo zrušilo svoje uznesenie z roku 2014, ktoré uprednostňuje parkovací systém pomocou externej firmy.
S mestom sa podľa petržalských poslancov treba dohodnúť, či všeobecne záväzné nariadenie a prevádzkový poriadok parkovania v mestskej časti má schvaľovať mestské zastupiteľstvo alebo miestne zastupiteľstvo. Magistrátu treba podľa poslancov oznámiť, či bude Petržalka robiť parkovaciu politiku cez vlastnú organizáciu alebo cez externú firmu. S mestom sa chce mestská časť dohodnúť aj na záchytných parkoviskách.
Podľa poslaneckého klubu SDKÚ-DS, KDH predkladaný materiál vecne a odborne neprerokovali, čomu zodpovedá aj jeho obsahová kvalita. „Predkladané opatrenia považujeme za mix rôznorodých, čiastkových a často zmätočných riešení, ktoré však nijako zásadne neriešia neúnosnú situáciu s parkovaním v Petržalke. Materiál totiž vôbec bližšie nešpecifikuje budúcu podobu parkovacieho systému, nehovoriac o jeho nákladoch či termíne spustenia,“ uviedol predseda klubu SDKÚ-DS, KDH Ján Bučan s tým, že verejný prísľub o príprave konkrétneho riešenia parkovania a jeho bezodkladného predstavenia obyvateľom Petržalky nebol zo strany klubu Zmena zdola, NOVA, KDS, OĽaNO ani po dvanástich týždňoch naplnený. „Poslanecký klub SDKÚ-DS, KDH bude v najbližších dňoch iniciovať spoločné poslanecké riešenie s konkrétnymi a reálnymi riešeniami parkovania v Petržalke,“ pripomenul Bučan.
Košická firma EEI, ktorá mala v bratislavskej mestskej časti Petržalka zabezpečiť nový systém parkovania, odstúpila od zmluvy. Urobila tak po tom, ako voči zákazke, ktorú vyhrali, ako aj voči samotnej spoločnosti začali niektorí petržalskí poslanci antikampaň. Starosta s firmou EEI podpísal zmluvu v júni minulého roka. Spoločnosť EEI sa v zmluve zaviazala, že v Petržalke vybuduje a bude prevádzkovať kompletný parkovací systém. Za parkovacie karty by po zavedení parkovacej politiky rezidenti platili 60 eur za jedno auto, za druhé 90 eur a za tretie auto v domácnosti 120 eur. Abonenti bez trvalého pobytu v Petržalke mali za ročnú parkovaciu kartu zaplatiť 800 eur. Po odstúpení firmy EEI od zmluvy petržalský starosta Vladimír Bajan povedal, že na ťahu sú poslanci a čaká na ich návrhy, ako riešiť parkovanie v Petržalke.