Vyhradené parkovanie v Karlovej Vsi môže zaniknúť

Ak Karlovešťania v sobotnom referende rozhodnú, že v bratislavskej mestskej časti Karlova Ves bude platiť rezidenčný systém parkovania, vyhradené parkovanie pre občanov zanikne.

02.03.2016 16:41
autá, parkovanie Foto: ,
Ilustračná snímka.
debata (5)

„Systém vyhradeného parkovania tak, ako bol nastavený, zlyhal. Podiel vyhradených miest oproti voľne prístupným je veľmi vysoký, čo mimoriadne znevýhodňuje tých, ktorí nemajú vyhradené parkovacie miesto, hoci by chceli. Napriek zvýšeniu dane za vyhradené parkovacie miesto nám prichádza mesačne približne sedemdesiat nových žiadostí, ktoré nevieme uspokojiť,“ uviedol hovorca Karlovej Vsi Branislav Heldes s tým, že vyhradené parkovanie zostane len pre ťažko zdravotne postihnutých.

Karlova Ves vyhlásila miestne referendum na sobotu 5. marca, spoja ho s parlamentnými voľbami. Otázky sa budú týkať rezidenčného parkovania v mestskej časti a hazardných hier v Bratislave. Na to, aby bolo referendum úspešné, musí v ňom hlasovať minimálne päťdesiat percent oprávnených voličov. „Vyše päťdesiat percent legitímnych parkovacích plôch je rezervovaných iba pre konkrétne vozidlo. Ak zavedieme rezidenčný systém, sto percent parkovacích plôch bude pre všetkých. Nebude však možné parkovanie v križovatkách, na trávnikoch a podobne,“ zhrnul Heldes.

Projekt otestujú v praxi

Ako ďalej pripomenul, v referende sa Karlovešťania vyjadria k tomu, či sú ochotní na zmenu v parkovaní. „Potom vyskúšame projekt v jednej či dvoch uzavretých lokalitách a pokúsime sa v praxi vychytať nedostatky a overiť si reálny dopad opatrení. Až potom môže nastať definitívne schvaľovanie pravidiel,“ podotkol.

Nárok na rezidenčnú kartu bude mať každá domácnosť, v ktorej žije aspoň jedna dospelá osoba s trvalým pobytom v Karlovej Vsi, je držiteľom vodičského preukazu a má auto. Každá domácnosť s rezidenčnou kartou dostane určitý počet bezplatných celodenných parkovacích kariet pre návštevy.

„Základom rezidenčného parkovania je, aby mala každá domácnosť vyriešené parkovanie pre prvé auto. Cena ročnej rezidenčnej karty sa bude odvíjať od celomestskej parkovacej politiky, ak bude prijatá. Tam sa predbežne hovorí o dolnom limite dvadsať eur. Pre nás v Karlovej Vsi by to bola horná hranica,“ tvrdí hovorca.

Tým, ktorí v Karlovej Vsi bývajú a nemajú tu trvalý pobyt, samospráva odporúča, aby si ho prihlásili. Kúpiť si tiež budú môcť abonentskú kartu, ktorá však bude drahšia ako rezidentská. Podľa Heldesa všetko, čo treba pre zavedenie rezidenčného parkovania urobiť, si Karlova Ves nedokáže zabezpečiť vo vlastnej réžii, niektoré činnosti bude musieť vysúťažiť.

Mestská časť informuje, že výstavba parkovacieho domu je žiaduca, ale aj drahá. „Treba si uvedomiť, že parkovací dom môže vyriešiť len lokálny problém. Preto je potrebná kombinácia viacerých opatrení vrátane zmeny pravidiel parkovania,“ zhrnul karloveský hovorca.

Samospráva urobila čiastočný prieskum parkovacích kapacít vlani v júni. Počas nočných hodín parkovalo v Karlovej Vsi približne 9 300 áut, z toho 4 500 na oficiálne evidovaných parkovacích miestach a 4 800 vozidiel parkovalo mimo oficiálnych parkovacích miest. „Treba však poznamenať, že viaceré parkovacie plochy neboli do celkovej štatistiky započítané,“ ukončil Heldes.

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #parkovanie #referendum #Karlova Ves